گروه شهری: نوروز امسال 30 میلیون مسافر، توسط 8هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های تهران جابه‌جا می‌شوند.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک سوارهای شهر تهران با بیان اینکه سفرهای نوروزی از 15 اسفند آغاز شده و تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت، گفت: در سفرهای نوروزی امسال 30 میلیون جابه‌جایی مسافر خواهیم داشت.

ولی آذروش در نشست مطبوعاتی15اسفند با اعلام اینکه سالانه حدود 70 میلیون مسافر از پایانه‌های شهر تهران خارج و یا به آنها وارد می‌شوند، افزود: بیش از یک سوم از این سفرها مربوط به ایام نوروز است. وی ادامه داد: امسال با 8 هزار اتوبوس و خودروی سواری تلاش خواهیم کرد سفرهای خوبی را برای مردم ترتیب دهیم.

برای خدمات رسانی مناسب به مسافران در تمام پایانه‌ها اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته که از آن جمله  احداث اتاق اسباب بازی برای کودکان، توسعه فضاهای سبز در پایانه‌ها، راه‌اندازی کتابخانه در تمام اتوبوس‌ها،  افزایش 100 درصدی سرویس‌های بهداشتی، توزیع بسته‌های فرهنگی بین مسافران، ایجاد سامانه‌های نشاط در پایانه‌ها، راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ، احداث خانه‌های سلامت و کلینیک مسافر است.

به گفته آذروش، ایجاد خوابگاه رانندگان از دیگر اقداماتی است که در کاهش چشمگیر تصادفات جاده‌ای نقش مؤثری دارد. تجهیز تمام پایانه‌ها به آسانسور، پله‌برقی، ویلچر مخصوص جابه‌جایی افراد ناتوان یا سالمند، احداث نمازخانه، تفکیک فضای پایانه‌ها از فضاهای تعمیراتی و خدماتی از دیگر اقداماتی است که در پایانه‌های شهر تهران با هدف رفاه بیشتر مسافران انجام شده است.

کاشت بیش از 40 هزار درخت در پایانه‌ها به مناسبت هفته درختکاری با هدف افزایش فضاهای سبز پایانه‌ها از دیگر اقدامات این بخش است. او همچنین از فروش اینترنتی بلیت خبر داد و به شهروندان هشدار داد تا به هیچ وجه از دلالان بلیت تهیه نکنند.  آذروش در این باره گفت: شهروندان می‌توانند پس از خرید بلیت از این طریق، بلیت‌های خود را در برخی پایانه‌ها دریافت کنند.

تمام نیروهای سازمان پایانه‌ها از 15 اسفند تا 15 فروردین در آماده باش هستند. به گفته آذروش، شهروندان درصورت بروز هر گونه مشکل و یا داشتن انتقاد و پیشنهاد می‌توانند با روابط عمومی سازمان پایانه‌ها به شماره تلفن58- 88749556 تماس بگیرند.

کد خبر 102879

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز