گروه شهری: عملیات اجرایی احداث پایانه جدید شرق به‌عنوان بزرگ‌ترین پایانه خاورمیانه تا یک ماه آینده آغاز می‌شود.

حسین بیژنی، مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهر تهران ضمن اعلام این خبر گفت: وسعت پایانه جدید شرق 300 هکتار خواهد بود که در فاز نخست آن فضای ساختمانی به وسعت حدود 20 هزار متر مربع آماده بهره‌برداری می‌شود. وی گفت: پیمانکار این پروژه تعیین شده و تجهیز کارگاه آن نیز صورت گرفته است.مدیرعامل سازمان پایانه‌ها تاکید کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته فاز نخست پایانه جدید شرق طی یک سال و نیم دیگر به پایان می‌رسد. وی با بیان اینکه پایانه کنونی در شرق تهران حدود 6 هزار متر مربع بنا دارد، افزود: در اجرای این پروژه ابتدا سالن اصلی راه‌اندازی می‌شود تا پذیرش مسافر را داشته باشیم، پس از آن تامین پارکینگ‌ها و فضاهای خدماتی و رفاهی اجرا خواهد شد.

به گفته بیژنی، پایانه بزرگ شرق نخستین پایانه هوشمند و سیستماتیک در نوع خود خواهد بود که در طراحی آن از آخرین استانداردهای روز دنیا برای تسهیل در تردد ورود و خروج مسافران، سرعت ارائه خدمات و دسترسی سهل و آسان به حمل‌ونقل داخلی شهر تهران استفاده خواهد شد؛ ضمن اینکه یک خط مترو نیز از زیر پایانه جدیدشرق تهران عبور خواهد کرد. بنا براین گزارش، از ویژگی‌های این پایانه جابه‌جایی روزانه 120 هزار نفر است؛ این در حالی است که ترمینال فعلی در شلوغ‌ترین روزهای سال پذیرای حدود 15 هزار نفر مسافر است.

این پایانه در اراضی مجاور جاده دماوند پس از سه‌راه آزمایش در کنار بیمارستان سرخه‌حصار قرار گرفته و از کل مساحت اراضی 80هزار متر مربع شبکه ارتباطات، 40 هزار متر مربع پارکینگ، ساختمان اصلی آن 110 هزار متر مربع و ساختمان جانبی که شامل مهمانسرا، باس واش، تعمیرگاه سبک و سنگین، پمپ بنزین، مسجد و... می‌شود 20 هزار متر مربع و فضای سبز 135 هزار متر مربع درنظر گرفته شده است.

کد خبر 157006
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز