گروه شهری: جمع‌آوری کامل پایانه قدیم شرق در ۶ماه دوم سال آتی محقق می‌شود.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهر تهران با بیان اینکه عملیات عمرانی احداث پایانه جدید شرق در حال انجام است، گفت: در تلاشیم تا فاز نخست این پروژه را در نیمه اول سال آینده تکمیل کرده و در 6 ماه دوم سال 93به‌طور کامل پایانه قدیم شرق به‌کار خود پایان دهد.

به گفته حاجی بیگی، پایانه جدید شرق پروژه‌ای مهم و بسیار بزرگ است که اجرای کامل آن 4سال زمان می‌برد و در زمینی به مساحت 30هکتار و با ظرفیت پذیرش و جابه‌جایی 120هزار مسافر در روز اجرا خواهد شد. وی افزود: تاکنون 60درصد از اراضی 30هکتاری مورد نیاز تملک‌شده و تملک مابقی اراضی در دست اجراست.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهر تهران خاطرنشان کرد: در فاز نخست، سالنی 18هزار‌متری در این پایانه احداث می‌شود تا مسافرگیری در پایانه جدید شرق امکان‌پذیر شود که همین سالن نیز روزانه 3برابر ظرفیت پایانه قدیم شرق ظرفیت جابه‌جایی مسافر را محقق می‌کند. وی ادامه داد: همزمان با فاز نخست پروژه، بخش‌های دیگر پایانه اصلی مانند پارکینگ‌های مسقف در حال احداث هستند تا بتوانیم در 6ماه دوم سال آینده به‌طور کامل پایانه قدیم شرق را جمع‌آوری کرده و سفرهای این پایانه را به پایانه جدید منتقل کنیم. حاجی بیگی در پایان تصریح کرد: ارتقای سطح خدمات‌رسانی در طراحی‌های پایانه جدید شرق مورد توجه ویژه قرارگرفته تا پایانه‌ای مناسب و مطابق با استانداردهای روز احداث شود و به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 234488
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز