گروه اجتماعی: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام کرد: در سفرهای نوروزی همراه داشتن بیمه‌نامه و مجوز معاینه فنی الزامی است

سردار اسکندر مؤمنی گفت: طرح ترافیک نوروزی در 2بخش درون‌شهری و برون‌شهری اجرا می‌شود و در حال حاضر طرح درون‌شهری در شهرها در حال اجراست.وی اظهار داشت: از 26 اسفند نیز طرح ترافیکی سفرهای نوروزی در جاده‌ها آغاز می‌شود و تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت، به همین منظور رزمایشی روز 24 اسفند در شهرک آزمایش برگزار می‌شود.

سردار مؤمنی گفت: برای طرح نوروزی، 40 هزار نیروی پلیس در بخش راهور در آماده‌باش هستند و در سراسر جاده‌ها و خیابان‌ها حضور مستمر و دائمی خواهند داشت.

وی تأکید کرد: در سفرهای نوروزی بدون هیچگونه اغماض و کوتاهی با رانندگان پرخطر برخورد خواهیم کرد و اجازه خطرآفرینی به آنان نخواهیم داد.رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام کرد: معاینه فنی یکی از موضوعاتی است که پلیس در طرح سفرهای نوروزی در مورد آن سختگیری خواهد کرد و از تردد خودروهای فاقد مجوز معاینه فنی جلوگیری می‌کند.

سردار مؤمنی اعلام کرد: پلیس با خودروهای دولتی که در سفرهای نوروزی از آنها استفاده شخصی می‌شود برخورد و فرد خاطی را به دستگاه مربوطه معرفی می‌کند.

وی اظهار داشت: شتاب و عجله در رانندگی، بی‌توجهی به جلو، سرعت و سبقت غیرمجاز از عوامل اصلی بروز تصادفات هستند که با رعایت این نکات 70درصد از حوادث رانندگی کاهش می‌یابد.

سردار مؤمنی تأکید کرد: برای رعایت ایمنی و حفظ جان مردم، پلیس با تخلفات حادثه‌ساز برخورد می‌کند و خودروهایی که 30کیلومتر افزون بر سرعت مجاز داشته باشند، حرکت در مسیر برگشت، حرکات آکروباتیک و بی‌توجهی به فرمان پلیس از حوادث حادثه ساز است که موجب معرفی به مرجع قضایی خواهد شد

کد خبر 102850

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز