همشهری آنلاین: رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: در آینده نزدیک، دوربین‌‌های پلیس قادر به عکسبرداری از چهره رانندگان متخلف می شود

و پلیس به جای حضور در جاده‌ها، فقط به رفع موانع ترافیکی می‌پردازد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سرهنگ جهانگیری در نشست خبری با بیان این که اکنون دوربین های کنترلی پلیس، قادر به عکسبرداری از شماره پلاک، تشخیص نوع خودرو، سنجش حداکثر سرعت و ثبت تاریخ و ساعت وقوع تخلف در شب و روز است، افزود: رانندگان باید در زمینه تخلفات رانندگی، حساسیت بیشتری داشته باشند تا دچار محدودیت ‌ها و مشکلات بعدی نشوند.

وی گفت: با پرداخت قبض جریمه، تخلفات از بین نمی‌رود، بلکه در سوابق راننده (گواهینامه) و پلاک خودرو ثبت خواهد شد.

جهانگیری بیشترین تخلف ثبت شده مربوط به کامیونی با بیش از 600 تخلف، به مبلغ 9 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: مالک این وسیله نقلیه تحت تعقیب است.

وی گفت: از نظر پلیس مالک پلاک، مالک خودرو به حساب می آید و هرگونه تخلف به نام صاحب پلاک ثبت خواهد شد و اعتراض به در اختیار نبودن خودرو در زمان تخلف، از نظر پلیس قابل قبول نیست.

رئیس اداره اجرائیات پلیس راهور همچنین درباره نقل و انتقال خودرو گفت: نقل و انتقال خودرو بر اساس ماده 2 آیین نامه راهنمایی و رانندگی باید به صورت قطعی باشد و مالکان مکلفند نخست به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند و پس از فک پلاک و دریافت پلاک جدید، مراحل دیگر را انجام دهند.

سرهنگ جهانگیری افزود: هر گونه نقل و انتقال به صورت وکالتی و بدون مراجعه به مراکز شماره گذاری راهنمایی و رانندگی خلاف است و در صورت ارتکاب تخلف، جریمه به نام مالک قبلی صادر می‌شود.

کد خبر 104368

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز