همشهری آنلاین: جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد: ترافیک در اسفندماه، ‌20 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا سرهنگ مجید پریزاد روز شنبه هشت اسفند گفت: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و نیز افزایش آمار حجم سفرهای شهری بر میزان ترافیک شهر تهران نیز افزوده شده است.

وی، آمار سفرهای روزانه تهران را در ماه اخیر 22 میلیون سفر اعلام کرد و افزود: در ماه بهمن و اسفند به آمار سفر افزوده شده است، چرا که در ماه های عادی سال، 20 میلیون سفر در شهر انجام می شود.

وی گفت: از مجموع سفرهای انجام شده،‌ 4 و نیم میلیون سفر به وسیله 8 هزار دستگاه اتوبوس، و ‌9 میلیون سفر با تاکسی انجام می شود که این تعداد تاکسی حدود 5 میلیون مسافر را جابجا می‌کنند.

پریزاد ادامه داد: یک و نیم میلیون سفر نیز با حمل و نقل ریلی و مابقی سفرها با خودرو شخصی انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سووال که با طولانی شدن ساعات ترافیک در معابر ، ساعت پیک ترافیک چقدر تغییر کرده است؟ گفت: ساعت پیک ترافیک (اوج ترافیک) ‌عصرگاهی از ساعت 16 آغاز و تا 22 ادامه دارد در حالی که در ماه‌های عادی سال از ساعت 17 آغاز می‌شد و تا ساعت 20 پایان می‌یافت.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: ساعات اوج ترافیک صبحگاهی پایتخت نیز بدون تغییر محسوس، همانند قبل باقی مانده است.

‌ وی، علت شلوغی خیابان ها را پایان یافتن ماه محرم و صفر و نیز مصادف نبودن با نوروز بیان کرد و افزود: امسال مردم شوق بیشتری برای خریدهای نوروزی و استقبال از بهار دارند و به همین منظور بیشتر در سطح شهر برای خرید نوروزی تردد می‌کنند.

سرهنگ پریزاد افزود: تردد بیش از حد ظرفیت خودروهای شخصی در سطح شهر نیز علت دیگر ازدحام،‌ شلوغی و ترافیک سنگین معابر است.

وی گفت: ظرفیت موجود معابر تهران تنها 720 هزار دستگاه خودرو است درحالی که اکنون  4/4 برابر ظرفیت موجود خودرو در این معابر رفت و آمد می‌کنند.

پریزاد از شهروندان خواست تا با حمل و نقل عمومی سفر کنند و از تجمع بی دلیل در  خیابان‌ها بپرهیزند.

وی همچنین به شهروندان توصیه کرد تا از خودرو شخصی برای خرید استفاده نکنند و با حمل و نقل عمومی در شهر رفت و آمد کنند.

کد خبر 102409

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز