همشهری آنلاین: فرمانده پلیس راه نیروی انتظامی از ابطال بیش از 15 هزار گواهینامه رانندگان متخلف جاده‌های کشور در 9 ماه امسال خبر داد.

 به گزارش واحدمرکزی خبر سرهنگ علیرضا اسماعیلی افزود: در 9 ماه امسال، 594 هزار و 344 گواهینامه رانندگان متخلف در جاده های کشور توقیف، 67 هزار و 733 گواهینامه ضبط و 15 هزار و 339 گواهینامه ابطال شده است.

وی گفت: در 8 ماه ابتدای امسال، شاهد کاهش 777 کشته درون و برون شهری در مقایسه با پارسال بودیم که کاهش 582 کشته از این آمار، مربوط به جاده‌های کشور است.

اسماعیلی با بیان این که بیشتر جاده‌‌های کشور ایمن نیست و استانداردهای لازم را ندارند و کاهش تلفات جاده‌‌ای و مشکلات ترافیک، باید به مسئله‌ای ملی تبدیل شود، افزود: 3 هزار نقطه حادثه خیز در جاده‌‌های کشور وجود دارد.

وی گفت: بیشتر جاده‌های پرتردد و دو طرفه در کشور در فهرست جاده‌های پرخطر قرار دارند و بیشتر جاده‌ ها پاسخگوی حجم ترددها نیست.

اسماعیلی افزود: هرچند وزارت راه و ترابری درزمینه ایمن سازی جاده‌ها تلاش‌هایی کرده، اما بودجه این وزارتخانه نیز محدود است.

فرمانده پلیس راه کشور با بیان اینکه طرح ستاره دارشدن جاده‌‌های کشور را مطرح کرده‌ایم، گفت: براساس این طرح جاده‌ها از نظر کیفیت ظاهری، عرض جاده، تعداد باندهای رفت و برگشت، سطح خدمات، چگونگی نصب علائم، تعداد تصادفات، حجم وسایط نقلیه، کیفیت ارائه خدمات پزشکی و امدادی ستاره بندی می‌‌شود.

سرهنگ اسماعیلی افزود: شرایط و مشخصات هر جاده، برای افزایش هوشیاری بیشتر به رانندگان اعلام می‌‌شود.

فرمانده پلیس راه گفت: با ستاره دار شدن جاده‌ها، پلیس و دیگر دستگاه‌های امدادی نیز نیروهای خود را در نقاط پرخطر مستقر می‌کنند‏.

کد خبر 99285

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز