مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرد: پلیس از شماره‌گذاری خودروهای جدید فاقد ABS خودداری می‌کند.

به گزارش فارس، سردار تقی مهری با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر موظف شدن کارخانجات سازنده خودرو نسبت به مجهز کردن خودروها به ترمز ABS از آغاز اردیبهشت 88 اعلام کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی برای حفظ جان شهروندان تصمیم گرفت با خودروهای جدید فاقد ترمز ABS برخورد کند.

سردار مهری با تأکید بر این که پلیس راهور ناجا از شماره‌گذاری خودروهای جدید فاقد ABS خودداری می‌کند، به خریداران خودرو توصیه کرد تا هشدار پلیس برای جلوگیری از هر گونه مشکلات و دردسرهای آتی را جدی بگیرند.

جانشین پلیس راهور ناجا افزود:‌ متقاضیان و ثبت‌نام کنند‌گان طرح‌های پیش‌فروش خودروها با در نظر گرفتن تاثیر ترمز ABS در ایمنی، از ثبت‌نام برای پیش‌فروش خودروهایی که فاقد ترمز ABS هستند، خودداری کنند.


پیش از این سرهنگ محسن مهرایی رئیس پلیس ترافیک شهری نیز در روزهای گذشته اعلام کرد: افسران پلیس و کارشناسان تصادفات از این پس موظف شدند تا در صورتی که عمل نکردن ترمز در خودروهای ساخت اردیبهشت 88 به بعد به عنوان عامل بروز یا تشدید سوانح رانندگی تشخیص داده شود، سهم کارخانه خودروساز را در کروکی تعیین و به مراجع قضایی اعلام کنند.

مجهز نبودن به ترمز ضدقفل (ABS) یکی از عوامل عمده انحراف از مسیر خودروها به هنگام ترمزهای ناگهانی است.

کد خبر 97426

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز