گروه اقتصادی: آیت‌الله هاشمی شاهرودی در دیدار اعضای کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر برخورد قاطعانه قوه قضائیه با ناامن‌کنندگان فضای اقتصادی، از گروه‌ها و جریان‌های سیاسی کشور خواست براساس مبانی علمی به مباحث اقتصادی و پردازش آن اقدام نمایند و از سیاسی کردن مسایل اقتصادی به شدت پرهیز کنند.

هاشمی شاهرودی افزود: امروز مسائل اقتصادی جزء لاینفک مسایل علمی است و نباید به هیچ وجه مسائل اقتصادی در چنته مسایل سیاسی گرفتار شود چرا که ایجاد رفاه و تامین اجتماعی برای همه قشرها از جمله قشرهای ضعیف جامعه در یک نظام اسلامی بر مبنای اصول علمی و اسلامی ضروری است و تحقق عدالت بدون تلاش و کار علمی در این حیطه امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: در حیطه مسایل اقتصادی بدون کار کارشناسی و تنها به دلیل کسب محبوبیت یا دستیابی به موفقیت سیاسی نمی‌توان شعار داد بلکه باید در این کار نظر علما و دانشمندان اقتصادی را ملاک عمل قرار داد.

رئیس قوه قضائیه با ابراز تاسف از اینکه بسیاری از سرمایه‌های داخلی به دلیل نبودن امنیت اقتصادی کافی صرف کارهای واسطه‌ای و دلالی شده است گفت: متأسفانه فضای اقتصادی کشور رانتی شده است و غالبا رقابت اقتصادی را بین اشخاص و نهادهایی به وجود آورده‌ایم که عملا فضای رقابت آزاد را از بین برده‌اند و برخی از مردم عزیز کشورمان را مجبور کرده است در کارهای اقتصادی به سمت کارهای خلاف بروند.

هاشمی شاهرودی افزود: متأسفانه بسیاری از مفاسد اقتصادی ناشی از فساد سیستم‌هایی است که نیازمند اصلاح است و برای ایجاد این اصلاح ابتدا باید شناسایی دقیق از آن صورت گیرد و سپس دولت، مجلس و قوه‌قضائیه همگام، هماهنگ و یکدل نسبت به اصلاح رویه‌ها اقدام کنند.

وی تاکید کرد: ما باید امنیت سرمایه‌گذاری را در 2 بعد ایجاد امنیت برای جذب سرمایه‌های خارجی و امنیت سرمایه‌گذاری داخلی مورد توجه قرار دهیم تا از گرایش سرمایه‌های کشور به سمت دلالی و واسطه‌گری جلوگیری شود.

هاشمی شاهرودی از برخی اقدامات و مصوبات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتقاد کرد و آن را موجب ضربه‌زدن به تولید و درآمد ملی کشور عنوان کرد و گفت: متأسفانه مطابق برخی از این مصوبات اصل بر این است که هر محموله‌ای که با هر وسیله نقلیه‌ای وارد می‌شود قاچاق است و این نگاه، موجب لطمه‌خوردن به امنیت سرمایه‌گذاری خواهد شد.

کد خبر 10331

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز