گروه اجتماعی: رئیس قوه‌قضائیه بر حمایت جدی دستگاه قضائی از توسعه وکالت و امکان دسترسی آسان به وکیل برای تمام قشرهای جامعه تاکید کرد.

آیت‌الله ‌محمود هاشمی شاهرودی گفت: در چند سال اخیر و با توجه به اجباری شدن امر وکالت، اختیارات وکلا افزایش بی‌سابقه‌ای یافته و قوه قضائیه در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های خود، به وکلا استقلال داده تا از ابتدا پرونده‌ها را پیگیری کنند.

به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه آیت‌الله ‌هاشمی شاهرودی در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای کانون وکلای مرکز، با تاکید بر نظارت جدی بر کار قضاوت و وکلا، گفت: هدف عمده دستگاه قضائی، توسعه امر وکلات و احیای آن همراه با حفظ استقلال وکیل در مقابل قاضی است.

آیت‌الله‌ هاشمی شاهرودی همچنین با اشاره به این مسئله که استقلال وکلا با مسئله استقلال کانون وکلا یکی نیست، گفت: استقلال کانون وکلا و دریافت مجوز از سوی این صنف به عنوان صنف مرتبط با وکلا مانند همه صنوف مربوط به دستگاهی است که مسئولیتش در ارتباط با کار و حیطه وظایف آن صنف است و در مورد کانون وکلا نیز به لحاظ اینکه وظایف این کانون مرتبط با کار حقوقی و قضائی است، این مسئله به قوه قضائیه بر می‌گردد.

آیت‌الله‌ هاشمی شاهرودی با اشاره به اینکه «معتقدم قانون کانون وکلا قانونی قدیمی است و اصلاحات سال 1376 نیز بر این قانون کافی نبوده است»، افزود: این قانون باید اصلاح شود و دستگاه قضائی پیش‌نویس لایحه اصلاح قانون وکالت را آماده کرده و امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کارشناسان حقوقی و قضائی و وکلا نیز  نظرات خود را در این خصوص اعلام کنند.

کد خبر 13973

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز