گروه اجتماعی: با هدف ارتقای سطح امنیت و در راستای دستور رئیس قوه قضائیه در خصوص برخورد ویژه با اشرار و مجرمین خطرناک در شرق و جنوب کشور، مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم امنیتی و قاچاق در شهر بندرعباس آغاز به کار می‌کند.

محسن یکتن خدایی با اعلام این مطلب در جلسه مشترک با روسای مرکز مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی هرمزگان و گمرکات استان تصریح کرد: در پی تأکیدات صورت گرفته در جلسه 14 آبان ماه با مشاور رئیس قوه قضائیه در شهر مشهد، استان هرمزگان پس از سیستان و بلوچستان دومین استانی است که این مجتمع ویژه را ایجاد می‌کند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: در این مجتمع همه مراحل دادرسی اعم از دادسرا و دادگاه مستقر خواهد بود تا فرآیند صدور حکم سریعتر و دقیق‌تر انجام شده و امکان نظارت و اتخاذ وحدت رویه نیز آسان‌تر شود.

یکتن خدایی همکاری دستگاههای اجرایی، انتظامی، امنیتی در استان یا دادگستری به منظور مبارزه با جرایم امنیتی و قاچاق را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: اگر این همدلی و هماهنگی وجود نداشت اشرار و مجرمین خطرناک، هرمزگان را با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی و ترکیب متنوع قومی عرصه تاراج خود می‌کردند.

وی آمار بالای کشفیات مواد مخدر، اسلحه غیرمجاز، کالای قاچاق و سوخت قاچاق در استان را دستاوردی مهم توصیف کرد و در عین حال از مسئولین ذیربط در استانهای مجاور خواست با پیگیری دقیق موارد جرم در همان استان از ورود متهمان به هرمزگان که مرز آبی و مقصد فرار برای آنهاست جلو‌گیری  کنند.

یکتن خدایی در خصوص صلاحیت این مجتمع نیز گفت: این مجتمع قضایی علاوه بر رسیدگی به کلیه جرایم ضد امنیت و آسایش عمومی، موارد ویژه، جرایم سنگین و باندی، قاچاق کالا و ارز و قاچاق مواد مخدر در بندرعباس به جرایم مهم سایر نقاط استان نیز رسیدگی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: قضات مجرب و ویژه‌ای برای این مجتمع در نظر گرفته شده است تا کار رسیدگی با سرعت صورت پذیرد.

کد خبر 8986

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز