سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۶:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایران پس از اطلاع از موضوع مسافرت ریگی، سرکرده تروریست‌ها، با هواپیمای قرقیزی و دستگیری نامبرده، سفیر قرقیزستان در تهران را احضار و نسبت به این موضوع اعتراض کرده‌است.

درپی دستگیری ریگی، سرکرده گروهک تروریستی شرق ایران، در هواپیمای قرقیزستان ، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت : قرقیزستان باید به اسناد و قطعنامه های سازمان ملل متحد در زمینه مبارزه با تروریسم بیشتر توجه کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، مهمانپرست افزود: ایران پس از اطلاع از موضوع مسافرت ریگی، سرکرده تروریستها، با هواپیمای قرقیزی و دستگیری نامبرده، سفیر قرقیزستان در تهران را احضار ونسبت به این موضوع اعتراض کرده است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر ضرورت همکاری‌های منطقه ای بین کشورها در امر مبارزه با پدیده تروریزم و درپی قرائن قطعی مبنی بر حضور و تشخیص هویت تروریست شرور عبدالماک ریگی و مسافرت وی با هواپیمای قرقیزی و دستگیری نامبرده ، با احضار سفیر قرقیزستان در تهران ، مراتب نگرانی خود از بکارگیری سرزمین کشورهای منطقه علیه منافع ، مصالح و امنیت جمهوری اسلامی ایران را به وی ابلاغ کرد.

در این دیدار سفیر قرقیزستان با محکوم کردن اعمال تروریستی عبدالمالک ریگی و قدردانی از مهمان نوازی برای ارائه تسهیلات به مسافران قرقیزی به هنگام دستگیری این تروریست ، گفت : مراتب را به دولت خویش منعکس خواهد کرد.

کد خبر 102627

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز