همشهری آنلاین: دادستان زاهدان با اعلام تشکیل پرونده‌ برای عبدالمالک ریگی، گفت: ریگی در دادگستری استان سیستان و بلوچستان و به صورت علنی محاکمه می‌شود.

به گزارش فارس به نقل از روابط‌ عمومی قوه قضائیه، محمد مرزیه، دادستان زاهدان گفت: با توجه به اینکه اعضای گروهک تروریستی ریگی اقتدار جمهوری اسلامی را دیدند و مشاهده کردند که سردسته‌ آنها با وجود برخورداری از تمام امکانات به راحتی دستگیر شد، فرصت دارند سریعاً از جمهوری اسلامی تقاضای تأمین کنند تا تقاضای آنها بررسی و اعضای این گروهک مورد رأفت اسلامی قرار گیرند.

وی با اعلام تشکیل پرونده‌ برای عبدالمالک ریگی، اظهار داشت: عبدالمالک ریگی در دادگستری استان سیستان و بلوچستان به صورت علنی محاکمه می‌شود.

دادستان زاهدان در ادامه خطاب به آنهایی که از اجرا نشدن حکم عبدالحمید ریگی انتقاد داشتند، تصریح کرد: دستگیری عبدالمالک ریگی نتیجه‌ اجرا نشدن این حکم بود.

مرزیه درباره‌ احتمال واکنش اعضای گروهک تروریستی نسبت به بازداشت سرکرده‌شان، تأکید کرد: نظام، اشراف کامل اطلاعاتی دارد و مشکلی پیش نمی‌آید و طرفداران عبدالمالک ریگی نیز راهی جز تسلیم ندارند.

بر اساس این گزارش حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان نیز خاطر نشان کرد: کشور پاکستان در دستگیری ریگی، کمکی نکرده است و دستگیری وی نتیجه کار دقیق اطلاعاتی است.

وی ادامه داد: ریگی در حال مسافرت به یکی از کشورهای حوزه‌ خلیج فارس بود و از آنجا که از کریدور هوایی ایران استفاده می‌کرد این موضوع با انجام کار اطلاعاتی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و هواپیما در یکی از مراکز استان‌های کشور به زمین نشست و وی دستگیر شد.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: عبدالمالک ریگی در حال حاضر در داخل کشور و تحویل مقامات امنیتی جمهوری اسلامی ایران است.

کد خبر 102262

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز