سه‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت اطلاعات اعلام کرد: "سربازان گمنام امام زمان (عج) در یک عملیات مهم عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی شرق ایران را بازداشت کردند."

روابط عمومی وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) در یک عملیات مهم عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی شرق ایران را بازداشت کردند.

دراین اطلاعیه از نحوه دستگیری عبدالمالک ریگی ریگی سخنی به میان نیامده است.

غیر از اطلاعیه وزارت اطلاعات برخی منابع خبری دیگر اطلاعات بیشتری را از نحوه به دام افتادن سرکرده گروهک ریگی روی خروجی های خود قراردادند.
خبرگزاری فارس از کشته شدن ریگی به همراه 11 نفر دیگر خبر داد و سایت ستاد مبارزه با مواد مخدر نوشت که وی مجروح و سپس درپاکستان دستگیر شده است.
 
ریگی و 11 همراهش کشته شدند
 
درهمین رابطه خبرگزاری فارس درخبر ویژه خود اعلام کرد: "در یک عملیات در مرزهای شرق کشور «عبدالمالک ریگی» از اشرار بسیار خطرناک مرتبط با بیگانگان و 11 تن از همراهانش کشته شدند.
 
 یک منبع آگاه در وزارت کشور که نخواست نامش فاش شود، با تایید این خبر تصریح کرد عبدالمالک ریگی سردسته گروهک ترویستی موسوم به جندالله که در ماه‌های اخیر در دو اقدام مشابه و با هدف اخاذی و یاغی‌گری ابتدا 9 مرزبان ایرانی را در منطقه سروان در مرز مشترک ایران و پاکستان ربوده و به پاکستان منتقل کرده بود و سپس با مسدود کردن جاده زابل به زاهدان در محور تاسوکی، 26 تن از شهروندان بیگناه را به شهادت رسانده و 5 نفر را ربوده بود، در یک عملیات در مرز مشترک ایران و افغانستان کشته شد.

این در حالی است که این یاغی مشهور، در ربایش اول مجبور به آزادی 8 مرزبان ایرانی شده ولی یکی از آنان را به شهادت رساند.
 
گروهک تروریستی موسوم به جندالله (نزدیک به طالبان) در جریان ربایش نوبت دوم باز هم قصد اخاذی و معاوضه گروگان‌های خود با چند یاغی دیگر را داشت. منابع اطلاعاتی در نیروی انتظامی هنوز این خبر را تایید نکرده اند."
 
ریگی درپاکستان دستگیر شد
 
سایت ستاد مبارزه با مواد مخدر هم درخبری درهمین رابطه نوشت: " یک منبع آگاه اعلام کرد، رهبر گروه تروریستی جند اله بعد از ظهر امروز (دوشنبه سوم اسفند) در بیمارستانی در کراچی پاکستان دستگیر شد.
 
به گزارش پایگاه خبری مبارزین به نقل از این منبع آگاه، عبد المالک ریگی که در درگیری با نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران در استان سیستان و بلوچستان زخمی شده بود، بعد از ظهر امروز توسط نیروهای امنیتی پاکستان شناسایی و دستگیر شد.
 
 این منبع آگاه افزود: قرار است این سرکرده اشرار به زودی به مقامات امنیتی کشورمان تحویل داده شود.شایان ذکر است: ریگی، مسبب بسیاری از قتل و غارت ها و قاچاق مواد مخدر در شرق کشور به شمار می رود.
 
 گروه جنداله یکی از گروهک های وابسته به گروه تروریستی طالبان است.گفته می شود در این درگیری برادر عبدالمالک ریگی به هلاکت رسید."
کد خبر 102147

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز