گروه سیاسی: روز بعد از جنایات تروریستی گروهک ریگی در شهر پیشین و شهادت جمعی از فرماندهان سپاه و هموطنان‌مان، وزیر امور خارجه از تعیین ضرب‌الاجلی برای پاکستان خبر داد

تا این کشور در آن فاصله زمانی اقدامات مؤثر خود را برای تحویل عناصر جنایتکار و رهبران آنها صورت دهد. چندی پیش محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری نیز در گفت‌وگو با آصف‌علی زرداری رئیس‌جمهوری پاکستان بر سر جدول زمان‌بندی مبارزه با تروریسم در پاکستان به توافق رسیده بودند.

به گزارش خبرنگار همشهری، منوچهر متکی در غیاب سخنگوی دستگاه دیپلماسی خود در جمع خبرنگاران حاضر شد و با بیان اینکه این تروریست‌ها مرز ایران و پاکستان را نقض کرده و در پاکستان اقامت دارند، به ارتباطات آنها با سرویس‌های اطلاعاتی و برخی نیروهای مستقر در منطقه از جمله در پاکستان و افغانستان اشاره کرد.

سفر به پاکستان

بعد از این ماجرا روز گذشته مهدی محمدی فر معاون پارلمانی وزیر کشور در گفت‌وگو با مهر خبر داد که مصطفی محمد نجار و هیات همراهش تا 2روز آینده برای بررسی حوادث تروریستی به پاکستان سفر خواهند کرد.

حیدر مصلحی وزیر اطلاعات نیز در حاشیه مراسم تشییع پیکر سردار شهید نورعلی شوشتری با اشاره به سفر قریب‌الوقوع هیاتی از ایران به پاکستان برای بررسی حوادث تروریستی اخیر گفت: این هیات قرائن بسیار خوبی دارد که اقدامات عبدالمالک ریگی با مجموعه اطلاعاتی پاکستان مرتبط است.

منتظر مجوز

محمد پاکپور ، فرمانده نیروی زمینی سپاه در گفت‌وگو با فارس  با انتقاد از عملکرد مسئولان پاکستانی در برخورد با تروریست‌ها، خواستار صدور مجوزهای لازم برای برخورد سپاه با آنها در خاک این کشور شد. یدالله جوانی رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در گفت‌وگو با همشهری تاکید کرد که سپاه این حق را برای خود قائل است که در داخل خاک پاکستان علیه گروهک ریگی عملیات انجام دهد. 

بازداشت 3 مظنون

روز گذشته محمد مرزیه دادستان عمومی و انقلاب زاهدان نیز در گفت‌وگو با فارس از بازداشت 3 مظنون عملیات تروریستی در استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: به‌دلیل مسائل امنیتی درخصوص نام و مشخصات این اشخاص توضیحاتی ارائه نمی‌دهم اما این تروریست‌ها تابعیتی ایرانی دارند البته کسی که این عامل انتحاری را همراهی کرده باشد، تاکنون بازداشت نشده است.

تعلیق کمک‌ها

حشمت‌الله فلاحت پیشه از تذکر کتبی نمایندگان به رئیس‌جمهوری مبنی بر لزوم به‌تعلیق درآمدن همه کمک‌های ایران به پاکستان خبر داد و گفت: سازمان اطلاعات محرمانه ارتش پاکستان نزدیک‌ترین نقش را نسبت به پوشش تروریسم در منطقه برعهده داشته است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: تا زمانی‌که حسن‌نیت پاکستان به‌ویژه در کنترل مرزها ثابت نشود، باید هرگونه کمک به این کشور به حالت تعلیق درآید.

کد خبر 93328

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز