اینترپل تهران از سازمان بین‌المللی پلیس جنایی درخواست کرد همکاری لازم را با این پلیس برای دستگیری عبدالمالک ریگی که سردستگی یک گروهک تروریستی را برعهده دارد به عمل آورد.

در بیانیه اینترپل آمده است: درپی حادثه تروریستی عوامل دست نشانده گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی در منطقه پیشین شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان که منجر به شهادت تنی چند از مسئولین و فرماندهان نظامی، سران قبایل و مردم سیستان و بلوچستان و مجروح شدن عده‌ای دیگر شد، اینترپل تهران با ارسال پیامی به سازمان بین‌المللی پلیس جنایی (اینترپل) خواستار اتخاذ تدابیر لازم جهت مقابله با اقدامات گروهک تروریستی یاد شده و شناسایی و دستگیری سرکرده گروه (عبدالمالک ریگی) و عوامل وابسته به آن از طریق اینترپل و مقامات ذیصلاح پاکستانی شد.

براساس این گزارش، بنا بر اطلاعات واصله این تروریست با اسامی مستعار به کشورهای مختلف ازجمله امارات متحده عربی، عربستان، قطر و... نیز تردد می‌کند.

مهم‌ترین هدف اعضای این گروهک که از سوی برخی کشورها کمک مالی و تسلیحاتی و اطلاعاتی دریافت می‌کنند ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی است. آنها قصد تحقق این خواسته خود را با انجام جنایت، بمب‌گذاری، ترور، آدم ربایی، راهبندی، سرقت مسلحانه و سلب آسایش دنبال می‌کنند.

بنابر اعترافات عبدالحمید ریگی برادر سرکرده گروهک تروریستی ریگی که همسر و مادر 3فرزند بیگناهش را نیز در خواب به قتل رسانده است، عبدالمالک از 12 سالگی توسط گروهک‌های تروریستی منحرف و همکاری خود را با این گروه‌ها آغاز کرده است.

بنابر اعلام دادستانی استان سیستان و بلوچستان محاربه و افساد فی الارض از طریق عضویت و همکاری مؤثر با گروهک تروریستی عبدالمالک، آدم ربایی مسلحانه، بستن راه بر مردم بی‌گناه در محل تاسوکی و دارزین و به شهادت رساندن شماری از مردم عادی، درگیری با ماموران انتظامی در نقاط مختلف استان و حمله به پاسگاه‌های مرزی از جمله جرائم اعضای این گروهک است.

حادثه تروریستی بخش پیشین شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان که منجر به شهادت چندتن از فرماندهان سپاه، سران طوایف بلوچ و شهروندان شد نیز به این جنایات افزوده شده است.

کد خبر 93396

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز