گروه حوادث: همسر سابقم به اتریش رفته و چون من پسر 6ساله‌ام را ممنوع‌الخروج کرده بودم از طریق مرز زمینی و غیرقانونی او را از کشور خارج کرده‌اند.

حوادث

این بخشی از اظهارات یک پزشک است که علیه همسر سابق و پدر و مادر وی مطرح کرد و خواستار برگرداندن پسرش شد.
این مرد که صبح روز گذشته در شعبه پنجم دادسرای شمیرانات حاضر شده بود، به طرح شکایت از خانواده همسر سابقش پرداخت و گفت: همسرم یک روانپزشک بود. وقتی با هم ازدواج کردیم زندگی خوبی داشتیم اما چند ماهی که گذشت اختلافاتمان شروع شد.

در زندگی با هم تفاهم نداشتیم. می‌خواستیم از هم جدا شویم اما همسرم باردار بود. به خاطر بچه تصمیم گرفتیم به زندگی‌مشترکمان ادامه دهیم، اما بازهم اختلافات زیادی داشتیم تا اینکه تصمیم گرفتیم به‌صورت توافقی از هم جدا شویم.
وی ادامه داد: پسرم 3ساله بود که از یکدیگر جدا شدیم و دادگاه حضانت پسرم را به مادرش سپرد. قرار شد او تا 7‌سالگی نزد مادرش باشد و بعد از آن من حضانتش را به‌عهده بگیرم، اما نمی‌دانستم همسر سابقم نقشه‌ای در سر دارد. او یک سال پیش از کشور خارج شد و به ترکیه رفت.

همزمان با رفتن او به خانه مادرزن سابقم رفتم تا پسرم را ببینم اما آنها مدعی شدند که از نوه‌شان خبری ندارند. بلافاصله به دادگاه خانواده رفتم و پسرم را ممنوع‌الخروج کردم و خواستار سلب حضانت از مادرش شدم.این پزشک افزود: پس از شکایت، دادگاه پسرم را ممنوع‌الخروج کرد و پس از استعلام زمانی که متوجه شد همسرم به ترکیه سفر کرده حضانتش را به من سپرد.

با در دست داشتن این برگه بار دیگر به خانه پدربزرگ بچه‌ام رفتم. آنها باز هم مدعی شدند که از کودکم خبری ندارند. من که به‌شدت نگران بودم به همه مهدهای کودک که احتمال می‌دادم مادربزرگش او را به آنجا برده سری زدم اما او را پیدا نکردم تا اینکه از یکی از دوستان خانوادگی شنیدم که مادرزن سابقم به آنها گفته که پس از رفتن دخترش، پسرم را از طریق مرز زمینی به ترکیه فرستاده و پس از آن مادر و کودک به اتریش رفته و اکنون در تدارک رفتن به آمریکا هستند.

وی گفت: من از مادربزرگ و پدربزرگ و مادر بچه‌ام شاکی هستم و هر طور شده باید کودکم را به ایران بازگردانند چون اصلا دوست ندارم پسرم در خارج از کشور بزرگ شود.

مأموریت پلیس اینترپل

بازپرس نیک صفت از شعبه پنجم دادسرای شمیرانات در‌باره این پرونده به خبرنگار همشهری گفت: همسر این مرد از طریق مرز هوایی و به‌صورت قانونی از ایران خارج شده و به ترکیه سفر کرده است و احتمال می‌رود پسرش را به‌صورت غیرقانونی و قاچاقی از مرز ایران خارج کرده چون می‌دانسته که پدرش او را ممنوع‌الخروج کرده است.

وی افزود: من دستور احضار پدربزرگ و مادربزرگ پسر بچه را صادر کرده‌ام تا در تحقیقات از آنها حقایق پنهان آشکار شود. این درحالی است که باید برای پیدا کردن پسربچه از پلیس اینترپل کمک بخواهیم تا ببینیم در کدام کشور است و از این طریق کودک 6ساله را با درخواست پدرش به ایران بازگردانیم.

کد خبر 143669
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز