همشهری آنلاین: دادستان عمومی و انقلاب زاهدان جزئیان بیشتری از نحوه و زمان دستگیری عبدالمالک ریگی بیان کرد.

محمد مرزیه دادستان عمومی و انقلاب زاهدان در گفتگو با فارس با اشاره به دستگیری "عبدالمالک ریگی " سرکرده گروهک تروریستی موسوم به جندالله گفت: دستگیری ریگی با برنامه‌ریزی اطلاعاتی و امنیتی در اوایل صبح امروز سه‌شنبه صورت گرفت.

وی افزود: دستگیری ریگی با اقدامات اطلاعاتی‌ که مدت‌ها در حال انجام بود، به سرانجام رسید و در حال حاضر نیز وی وارد خاک ایران شده است و تحویل مقامات امنیتی و قضایی خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان در ادامه تاکید کرد: ‌عملیات دستگیری عبدالمالک ریگی عملیاتی غافلگیرانه بود و وی در حال حاضر در اختیار نیروهای اطلاعاتی است.

ترور‌های متعدد از جمله ترور برخی مقامات سپاه پاسداران، قاچاق مواد مخدر،‌آدم ربایی و ایجاد آشوب در منطقه از جمله اقدامات این تروریست است.

تشکر نایب رئیس مجلس

محمد حسن ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس در جلسه امروز درنطق پیش ازدستور خود از نیروهای امنیتی که اقدام به دستگیری وی کردند،تقدیر کرد.

محمد حسن ابوترابی فرد با یادآوری جنایات گروهک ریگی در تاسوکی،دارزین و...اظهار داشت:امروز شاهد استقلال سیاسی ایران عزیر هستیم که تجسم زیبایی از اوج اقتدار امنیتی نظام است.

وی افزود:ما از دسیسه های استکبار و توطئه های امریکا با اندیشه،ایثارو پشتوانه های اطلاعاتی، امنیتی عبور کردیم و توانستیم دست تبهکاران را قطع کنیم.

وزیر اطلاعات به مجلس دعوت شد

در پی دستگیری عبدالمالک ریگی صبح امروز کمیسیون سیاست داخلی و شوراها از وزیر اطلاعات و مسئولان سپاه دعوت کرد تا با حضور در این کمیسیون به تشریح جزئیات دستگیری ریگی بپردازند.

گزارشها حاکی است که نمایندگان مجلس درصدد تهیه نامه ای برای تشکر از نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات هستند تا آن را درپایان جلسه امروز قرائت کنند گفته می شود این نامه  تاکنون به امضای بیش از 180 نفر از نمایندگان رسیده است.

کد خبر 102169

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز