سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۸
۰ نفر

گروه سیاسی: بعد از گذشت نزدیک به 50 روز از دستگیری عبدالمالک ریگی، شرور شرق کشور، و اعتراف وی به پشتیبانی سرویس‌های جاسوسی آمریکا و غرب از او، مسئولان قضایی کشور اعلام کردند

در حال جمع‌آوری مدارک و اسنادی برای صدور ادعانامه علیه کشورهای حامی این شرور هستند. از سوی دیگر،  رئیس‌جمهوری نیز در نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل، نحوه حمایت کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم را برای او تشریح کرد.غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، دادستان کل کشور دوشنبه شب در یک نشست خبری که در تبریز برگزار شد با اعلام اینکه عبدالمالک ریگی برای ادامه تحقیقات، در اختیار دستگاه قضایی است، از جمع‌آوری اسناد و مدارک برای صدور ادعانامه علیه کشورهای حامی این شرور تروریست خبر داد.

به گزارش مهر، وی افزود: جنایت‌های عبدالمالک ریگی با کمک و معاضدت چندین سرویس انجام گرفته که مشخصاً آمریکا در این میان نقش آفرینی کرده است.

وی در تشریح چگونگی این کمک‌ها گفت: آمریکا به همراه چندین سرویس دیگر از عبدالمالک ریگی حمایت و پشتیبانی کرده و تجهیزات لازم را در اختیار او قرار داده که دستگاه سیاسی و دادستانی کل کشور به‌عنوان مدعی‌العموم در حال جمع‌آوری مدارک و اسناد دال بر این حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها جهت صدور ادعانامه علیه کشورهای متخاصم است.

دادستان کل کشور به گردآوری شکایات خانواده‌های شهید، مجروح و ربوده شده ناشی از عملیات تروریستی عبدالمالک اشاره کرد و از مباشران و تمام افراد حقیقی و حقوقی که در جنایت‌های غیرانسانی شرور عبدالمالک به نوعی مشارکت داشته‌اند خواست خود را تسلیم دستگاه قضایی کشورمان کنند زیرا در غیر این صورت، نوع برخوردها متفاوت خواهد بود.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سؤالی درباره زمان دقیق به سرانجام رسیدن بررسی پرونده این شرور‌، به ابعاد گسترده و هولناک جنایات این تروریست اشاره و خاطرنشان کرد: سیستم اطلاعاتی و قضایی تلاش می‌کند هرچه زودتر رسیدگی به پرونده عبدالمالک را به سرانجام برساند و بخشی از اطلاعات لازم را به‌طور شفاف در اختیار مردم قرار دهد.

مکاتبه احمدی‌نژاد با بان‌کی‌مون

از سوی دیگر روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه از نامه رئیس‌جمهور به دبیرکل سازمان ملل متحد خبر داد و گفت: بعد از اعترافات عبدالمالک نسبت به حمایت اعضای ناتو در انجام جنایتش مستنداتی تهیه شد و برای اینکه سازمان ملل پاسخگوی رفتار اعضای ناتو باشد و توضیح بدهد که با چه مجوز و اهدافی از این گروه‌های تروریستی حمایت می‌شود،

این مستندات برای دبیرکل سازمان ملل ارسال شد تا مردم سراسر دنیا مطلع باشند که در پشت پرده چه می‌گذرد و کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم چگونه در ایجاد و تقویت و حمایت گروه‌های تروریستی فعالیت می‌کنند.

عبدالمالک ریگی شروری که از سال 84 به بعد طی عملیات‌ در منطقه سیستان‌وبلوچستان جمع زیادی از هموطنان‌مان را به شهادت رسانده است در نخستین بخش از اعترافاتش که 4 روز پس از دستگیری‌اش پخش شده گفته بود سران سیا در نظر دارند از تمامی سازمان‌های مخالف با ایران که توانایی به چالش کشیدن این کشور را داشته باشند حمایت کنند؛ چرا که حمله نظامی آمریکا به ایران دشوار است.‌

عبدالمالک در اعترافات خود گفت: در دیدار با عوامل سازمان جاسوسی سیا در دوبی به من قول حمایت همه‌جانبه و در اختیار گذاردن پایگاهی با تسلیحات نظامی در نزدیک منطقه داده شده بود.

کد خبر 105050

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز