همشهری آنلاین: معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: اگر مجلس درآمد 20هزار میلیارد تومانی را تصویب کند دولت در اجرای این لایحه با مشکل مواجه می شود و درباره اجرا یا حتی عدم اجرای آن تصمیم‌گیری می‌کند.

حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی در گفتگو با مهر با اعلام این خبر اظهار داشت: دولت معتقد است با 20 هزار میلیارد تومان درآمد یارانه‌ها نمی‌تواند این قانون را اجرایی کند و برای آن نیز دلیل‌های مختلفی دارد. وی تاکید کرد دولت بر کسب درآمد 40هزار میلیارد تومانی از هدفمندی یارانه‌ها اصرار دارد. [متن کامل قانون هدفمند کردن یارانه‌ها]

وی افزود: رقم 20 هزار میلیارد تومان زمانی که به تصویب رسید، برای 5 دهک جامعه بود که این رقم در صحن مجلس شامل همه اقشار شد، پس طبعا این مبلغ کفاف نمی‌دهد.

میرتاج الدینی گفت: در صورت تصویب 20 هزار میلیارد تومان رقمی که به خانوارها برای جبران خسارت اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها تعلق خواهد گرفت رقم ناچیزی خواهد بود. این در حالیست که دولت همه ابعاد تورمی و مدیریت مسائل را در همه بخش‌ها با آماده کردن 10-12 بسته سیاستی کامل مورد بررسی و توجه قرار داده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: قانون مصوب سناریوهای مختلفی را برای اجرای این قانون در خدمت دولت قرار داده است.

وی در پاسخ به این سئوال که برای اجرای قانون ابتدا باید قیمت‌های حامل‌های انرژی اصلاح شود، تصمیم دولت برای اصلاح قیمت‌ها چیست، گفت: دولت منتظر تصویب سقف درآمد یارانه‌هاست تا پس از آن در خصوص اصلاح قیمت‌ها تصمیم گیری کند.

میرتاج الدینی تاکید کرد: در صورتی که مجلس با رقم 20 هزار میلیارد تومان برای درآمد یارانه‌ها موافقت کند نمی‌توانیم این قانون را اجرا کنیم زیرا با مشکل برخورد می‌کنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در این صورت باید تصمیم بگیریم که برای اجرای این قانون چه کنیم.

کد خبر 102507

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز