گروه اقتصادی: به‌دنبال اعتراض نمایندگان مجلس به بی‌توجهی دولت به قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در لایحه بودجه سال 89 و افزایش دو برابری رقم درآمد اجرای این قانون در سال آینده،

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه دولت خلاف قانون عمل نمی‌کند، پیش‌بینی اعتبار 38 تا 40 هزار میلیارد تومانی هدفمندسازی یارانه‌ها در بودجه سال آینده را تنها پیشنهادی به مجلس عنوان کرد که دولت برای آن دلایل کارشناسی دارد.

رحیم ممبینی، در گفت‌وگو با مهر در خصوص اینکه برخی نمایندگان مجلس انتقادات شدیدی از اعتبار 38 تا 40 هزار میلیارد تومانی هدفمندکردن یارانه‌ها در لایحه بودجه سال آینده مطرح کرده‌اند و پیش‌بینی این رقم را خلاف قانون هدفمندسازی یارانه‌ها دانسته‌اند، گفت: بحث خلاف قانون مطرح نیست بلکه دولت پیشنهادی را در این باره ارائه کرده است که دلایل کارشناسی نیز برای آن دارد.

وی افزود: دوستان ‌می‌گویند در قانون هدفمندکردن یارانه‌ها سقف درآمدی از این محل مشخص شده، این در حالی است که در گذشته هم چندین مورد قانون خاص وجود داشته ولی بنا به دلایل و استدلال‌هایی که بوده، دولت در بودجه سنواتی پیشنهادهای جدیدی مطرح کرده است.

ممبینی پیشنهاد کردن را خلاف قانون ندانست و تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی‌هم این حق و اختیار را دارد که‌این پیشنهاد را بپذیرد و تصویب کند و یا با آن مخالفت کند.

کد خبر 100525

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز