در حالی که بررسی نهایی لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها، 13 دی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد

سخنگوی طرح تحول اقتصادی 12 دی از استرداد لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها درصورت تصویب نهایی پیشنهاد کمیسیون ویژه خبر داد.

هفته گذشته کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس به‌منظور رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها، خواسته دولت برای تشکیل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها را هم در لایحه گنجاند اما با توجه به اظهارات تازه سخنگوی طرح تحول اقتصادی به‌نظر می‌رسد دولت همچنان در پی تامین همه خواسته‌هایش است و مصوبه هفته گذشته، همه نظرات دولت را تامین نکرده است.

محمدرضا فرزین در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: مصوبه نهایی کمیسیون ویژه نظر دولت را تامین نمی‌کند و درصورت تصویب این پیشنهاد، نظر دولت همچنان بر استرداد لایحه استوار خواهد بود.

وی درباره تامین شدن نظر دولت با مصوبه نهایی کمیسیون ویژه طرح تحول تصریح کرد: مصوبه نهایی کمیسیون ویژه نظر دولت را تامین نمی‌کند و امیدواریم که در صحن علنی به‌نظریه توافقی اولیه بین دولت و مجلس بازگردند.

وی افزود: مصوبه کنونی همچنان پرداخت به سازمان را به ماده 12 مرتبط نموده که به معنای مرتبط نمودن لایحه با بودجه سنواتی است و همانطور که قبلا نیز اعلام کرده‌ایم، درصورتی که دولت قصد انجام این کار یعنی مرتبط کردن لایحه با بودجه را داشت، نیازی به ارائه لایحه به مجلس نبود و دولت می‌توانست در هر سال اصلاحات قیمتی را در لایحه بودجه به مجلس ارائه کند.

کد خبر 98592

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز