دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

این موتور‌سوار‌ها اگر می‌دانستند با این حرکات آکروباتیک در سیرک‌های بزرگ دنیا می‌توانند چه پولی به جیب بزنند دیگر از باربری با این وسیله خطرناک و کم‌درآمد دست بر می‌داشتند

آنها هر روز برای اینکه ثابت کنند بار کج گاهی نیز به منزل می‌رسد، شروع می‌کنند به قبول کردن حمل و نقل بار‌هایی که هیچ تناسبی با ابعاد وسیله نقلیه آنها ندارد. البته حادثه هیچگاه خبر نمی‌کند و اینکه هر کسی به فرزند یا دوست و آشنا در مورد خرید موتورسیکلت هشدار می‌دهد بی‌دلیل نیست.

آمار حوادثی که برای این قشر از راننده‌ها پیش می‌آید بسیار بالاتر از باقی راننده‌هاست. ترافیک شهر به همراه کرایه ارزان حمل و نقل بار با موتورسیکلت باعث شده تا این نوع
حمل و نقل در کلانشهر‌ها رواج پیدا کند.

حال آنکه خطر‌های ناشی از آن فقط گریبانگیر موتورسوار نیست و دیگران نیز قربانی حوادث ناشی از تصادف موتورسواران می‌شوند. به هر حال به نظر اغلب شهروندان برخورد با تخلف‌های آنها نیازمند بازنگری بیشتری است.

پو ل بده، پایان‌نامه بخر!

برخی کودکان امروزی با استناد به اینکه با پول، علم را هم می‌شود خرید، موضوع انشای کلیشه‌ای با مضمون «علم بهتر است یا ثروت» را برخلاف خواسته‌های معلم‌ها می‌نویسند. حال آنکه این اواخر مستندات ادعای آنها نیز از فرط فراوانی به قول معروف کف خیابان ریخته است.

یکی از نمونه‌های آن را می‌توانید کف خیابانی که تصویر آن را محمدرضا شبان‌زاد برای ما فرستاده ببینید. خوشبختانه دانشجویان رشته‌های گوناگون یا به دلیل کمبود نقدینگی یا به دلیل ترس از سؤال پیچ شدن توسط استادان و بالاخره درمواردی هم به دلیل عشق و علاقه به علم سراغ فروشنده‌های تحقیق و پایان‌نامه نمی‌روند. اما این دلیل نمی‌شود که شماره‌تلفن این صنف به راحتی در همه جای شهر دیده ‌شود.

کمبود فرم

در چند سال اخیر مراکز پلیس  +10 کمک‌های زیادی به شهروندان برای انجام اموری مانند دریافت خلافی یا تمدید گذرنامه و گواهینامه رانندگی انجام داده‌اند. این مراکز شهروندان را از مراجعه مستقیم به سایر اداره‌ها بی‌نیاز می‌کند و با دریافت هزینه‌ای موجب صرفه‌جویی در وقت شهروندان می‌شود.

این در حالی است که در برخی موارد کمبود‌هایی در این مراکز وجود دارد که می‌تواند موجب دردسر مراجعه‌کنندگان شود. برای مثال فرم‌ها و پوشه‌هایی مانند پوشه‌های مربوط به  گذرنامه در بسیاری از این مراکز موجود نیست یا به تعداد کم وجود دارد که به سرعت تمام می‌شود.

به این ترتیب مراجعه‌کنندگان ناچار می‌شوند فرم‌ها و پوشه‌ها را از مراکز دیگری مانند اداره پست تهیه کنند و دوباره به مرکز پلیس  +10 بازگردند. در این صورت هدف اصلی که صرفه‌جویی در هزینه و وقت است محقق نمی‌شود. خوب است در مورد کمبود‌هایی که در مراکز پلیس +10 وجود دارد بررسی‌های بیشتری انجام شود و پوشه‌های پر مصرف‌تر به تعداد زیاد‌تری در این مراکز موجود باشد.

جریمه دریافت نکردن قبض

با وجود اینکه در گذشته تا رسیدن بدهی مشترکان به مرز مشخصی، خدمات رسانی به آنها قطع نمی‌شد اما این اواخر شرکت مخابرات در صورت پرداخت نشدن قبض تلفن اقدام به یکطرفه کردن و حتی قطع تلفن مشترکان می‌کند. به این ترتیب مشترکان مجبور می‌شوند که بموقع بدهی‌های خود را پرداخت کنند.

این در حالی است که در برخی موارد با وجود اینکه قبض به دست مشترک نرسیده است، تلفن او یکطرفه می‌شود. تعدادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر اعلام کرده‌اند،

در حالی که هیچ قبضی به دست آنها نرسیده است تلفن آنها یکطرفه شده و امکان برقراری تماس ندارند. بهتر است شرکت مخابرات پس از اطمینان از ارسال همه قبوض و رسیدن آنها به دست مشترکان درصدد جریمه مشترکان بدحساب برآید.

کد خبر 100259

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز