همشهری‌آنلاین: نمایشگاه IFA برلین در سال‌های اخیر اهمیت زیادی پیدا کرده و تقریبا تمام غول‌های حوزه فناوری نظیر اپل، سامسونگ، سونی و ال.جی در آن حاضر می‌شوند و از تازه‌ترین محصولات خود رونمایی می‌کنند.

اگرچه نمایشگاه‌های فناوری سی ای اس و کنگره جهانی موبایل که در ماه‌های ژانویه و فوریه هر سال برگزار می‌شود، بزرگ‌ترین رویدادهای مربوط به فناوری هستند، نمایشگاه‌های IFA برلین هم جایی است که شرکت‌های سازنده دستگاه‌های الکترونیکی اولین محصولات خود را پس از فصل راکد تابستان رونمایی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، مهمترین محصولاتی که در نمایشگاه IFA امسال رونمایی شدند شامل فبلت گالکسی نوت 3، ساعت هوشمند گالگسی گی‌یر سامسونگ، اکسپریا Z1 سونی، ساعت هوشمند 2 سونی، ال جی G2 و ال‌جی جی پد 8.3 هستند.

  • سامسونگ گالکسی نوت 3

سامسونگ گالکسی نوت 3 تازه‌ترین فبلت تولیدی این شرکت کره‌یی است که از یک نمایشگر بزرگ فول اچ دی بهره می‌برد.

این فبلت در دو نوع 3G و LTE ارائه شده که اولی از یک پردازنده هشت هسته‌ای 1.9 گیگاهرتز و دومی از یک پردازنده چهار هسته‌ای 2.3 گیگاهرتز است.

در گالکسی نوت 3 برخلاف‌ مدال‌های قبلی از قاب پلاستیکی خبری نیست و قاب پشتی گوشی از یک چرم زیبا به رنگهای سفید، مشکی یا صورتی و فریم دور آن از فلز کار شده است. گالکسی نوت سه از یک طراحی به شدت باریک‌تر و لبه‌های تیز‌تر نسبت به نوت دو بهره می‌برد.

هم‌چنین یک کیف باکیفیت که در 10 رنگ مختلف موجود است به عنوان لوازم جانبی برای این محصول در نظر گرفته شده است.

این فبلت جدید به رغم داشتن یک نمایشگر 5.7 اینچی تنها 168 گرم وزن دارد. طول عمر شارژ باطری نوت سه نیز نسبت به مدل قبلی ارتقاء یافته است.

سامسونگ اعلام کرده باطری این فبلت نسبت به مدل قبلی چهار ساعت بیشتر توانایی پخش ویدئو دارد و در مجموع هنگام استفاده معمولی 40 درصد توانایی بیشتری را نسبت به نوت دو از خود نشان می‌دهد.

  • سامسونگ گالکسی گی‌یر

شرکت سامسونگ با رونمایی از گالکسی گی‌یر عملا یک مبارزه با اپل را در بخش ساعت‌های هوشمند آغاز کرده است. این ساعت‌ یک دستگاه الکترونیکی پیشرفته است که با گوشی اندروید کاربر سازگار می‌شود.

گالکسی گی‌یر از یک نمایشگر 1.63 اینچی آمولد با وضوح 320 در 320 پیکسل، یک دوربین 1.9 مگاپیکسلی که در بند ساعت تعبیه شده و یک پردازنده‌ 800 مگاهرتز با رم 512 مگابایت برخوردار است.

طرز برقراری تماس و مکالمه با این ساعت هوشمند بدین شکل است که به وسیله میکروفنی که در ساعت تعبیه شده صورت می‌گیرد و سپس ساعت مکالمات را از طریق ارتباط بلوتوثی به گوشی همراه کاربر منتقل می‌کند.

گالکسی گی‌یر در فاز اول تنها با دو گوشی رونمایی شده در نمایشگاه برلین یعنی گالکسی نوت سه و گالکسی تب 10.1 سازگار است اما سامسونگ قول داده که دیگر گوشی‌ها و تبلت‌های گالکسی را برای سازگاری با این ساعت آپدیت کند.

هم‌چنین تعداد نرم‌افزار‌هایی که در حال حاضر با این ساعت هوشمند کار می‌کنند فعلا محدود است و تنها 70 نرم‌افزار شامل فیس‌بوک و توییتر برای آن عرضه شده است.

گالکسی گی‌یر ماه آینده در آمریکا و ژاپن و در دیگر کشور‌های جهان در تاریخ 25 سپتامبر به قیمت 299 دلار عرضه خواهد شد.

  • سونی اکسپرپا Z1

شرکت ژاپنی سونی در نمایشگاه ای اف ای امسال پرچمدار جدید خود به نام اکسپریا Z1 را رونمایی کرد. این گوشی قدرتمند از یک دوربین خیره‌کننده 20.7 مگاپیکسلی و پردازنده چهار هسته 2.2 گیگاهرتز بهره می‌برد. هم‌چنین نمایشگر این گوشی 5 اینچ و از نوع فول اچ دی با پرازنده گرافیکی آدرنو 330 GPU است.

  • سونی اسمارت واچ 2

گالکسی گی‌یر سامسونگ تنها ساعت هوشمند ارائه شده در ای اف ای امسال نبوده و سونی با دومین ساعت هوشمند خود سعی دارد رقبای خود را از میدان خارج کند.

اسمارت واچ 2 سونی به عنوان یک نمایشگر دوم برای گوشی هوشمند کاربر به کار می‌رود و اطلاعاتی نظیر پیام‌های متنی و پیام‌های شبکه‌های اجتماعی را به کاربر منتقل می‌کند تا وی مجبور نباشد در هر مکانی گوشی خود را از جیب خارج کند.

  • ال‌جی جی2

شرکت کره‌ای ال جی برای اینکه از رقبا عقب نماند جی2 را به عنوان رقیبی برای گالکسی اس 4 سامسونگ و اکسپریا Z1 رونمایی کرده است.

ال‌جی جی2 مطمئنا ویژگی‌های کافی را برای به چالش کشیدن رقبا دارد و از یک نمایشگر 5.2 اینچی فول اچ دی و یک دوربین 13 مگاپیکلسی بهره مند است.

  • ال‌جی جی‌پد 8.3

ال جی فقط در بازار اسمارت فون‌ها حضور ندارد و هم ‌اکنون با رونمایی از جی پد 8.3 ، به بازار تبلت‌ها بازگشته است.

این تبلت اندرویدی از یک پردازنده چهار هسته‌ای 1.7 گیگاهرتز و یک نمایشگر فول اچ دی بهره می‌برد و به نظر می‌رسد ال جی این تبلت را برای به چالش کشیدن آی پد مینی اپل عرضه کرده است.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز