همشهری‌آنلاین: مدیرعامل شرکت توسعه فناوری اطلاعات گردشگری ایران، مهم‌ترین چالش توسعه ارائه خدمات سازمانی بر بستر تلفن‌های همراه را نبود اعتمادسازی از سوی دولت دانست.

مهندس محسن بیژنی

مهندس محسن بیژنی فرود گفت: عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امکانات زیادی را برای تسهیل ارائه خدمات به مشتریان و مردم در اختیار سازمان‌ها قرار داده است که استفاده از این ظرفیت‌ها می‌تواند به تحقق اهداف اقتصادی و اجتماعی سازمان‌ها کمک شایانی کند.

وی افزود: در حال حاضر و با توسعه فناوری‌های تلفن‌همراه هوشمند، بسیاری از سازمان‌ها در دنیا در حال توسعه روش‌های ارائه خدمات به گروه‌های مرجع هستند و در این فرآیند به اهمیت حضور در فضای ابزارهای هوشمند تلفن‌های همراه به عنوان یکی از ظرفیت‌های توسعه ارائه خدمات پی برده‌اند.

بیژنی فرود تصریح کرد: در ایران نیز برخی سازمان‌ها و نهادها برای ارائه خدمات مبتنی بر اپلیکیشن‌های تلفن همراه پیش‌قدم شده‌اند که بانک‌ها از جمله این گروه‌ها بوده‌اند اما تا زمانی که دولت با فرهنگ‌سازی و حل مشکلات امنیت فضای اطلاعات، در مردم برای استفاده از اینگونه خدمات اعتمادسازی ایجاد نکند، نمی‌توان شاهد رونق قابل توجه این اپلیکیشن‌ها بود.

مدیرعامل شرکت توسعه فناوری اطلاعات گردشگری ایران با تشکر از شورای سیاستگذاری و کمیته علمی هفتمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اختصاص یکی از موضوعات این همایش به ابزارهای هوشمند و توسعه صنعت گردشگری اظهار داشت: حوزه گردشگری امروزه در دنیا توانسته است با دراختیار گرفتن قابلیت‌های فناوری اطلاعات، روش‌های جدیدی برای رونق‌بخشی به این صنعت ایجاد کند اما متأسفانه در ایران هنوز از این موضوع غافل مانده‌ایم.

وی ارائه برنامه‌های بومی و کاربردی گردشگری بر بستر تلفن‌های همراه هوشمند را در رونق صنعت گردشگری کشور حائز اهمیت دانست.

هفتمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات روز 10 اسفندماه 92 با موضوع ابزار هوشمند، رونق اقتصادی؛ دولت همراه در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت www.cnict.ir مراجعه کرده یا با تلفن‌های 88807453 و 88898326 تماس حاصل نمایند.

کد خبر 248823
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز