همشهری‌آنلاین: رشد روزافزون ابزارهای هوشمند در حوزه‌های مختلف بازار مالی از یک‌سو و ارزش‌های افزوده آنها از سوی دیگر، موجب تسهیل در فرآیند کسب‌وکار و رونق بیشتر فعالیت‌های بنگاه‌های مالی می‌شود.

فناوری و اطلاعات

به گزارش ستاد خبری همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات، رحمان وفا ملک مدیر فناوری اطاعات و ارتباطات بیمه آرمان در دیدار با مسؤولان کمیته اجرایی هفتمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این مطلب افزود: همگانی شدن استفاده از تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند و در نتیجه رشد استفاده از ابزارهای هوشمند و افزایش تقاضا برای ارائه خدمات بر بستر سیستم‌عامل‌های این دستگاه‌ها، بنگاه‌های اقتصادی به‌ویژه شرکت‌های بانکی و بیمه‌ای را ناگزیر از سرمایه‌گذاری در این حوزه کرده است.

وی اظهار داشت: علی‌رغم این توجه و درک شرایط فعلی، همچنان مسیر زیادی برای توسعه و ارائه خدمات متنوع بر بستر تلفن‌های همراه و تبلت‌ها داریم که برگزاری همایش‌هایی در این عرصه می‌تواند در تبادل دانش و تجربه موجود بین حاضران در این بازار مؤثر باشد.

ملک تصریح کرد: بیمه آرمان به عنوان یکی از شرکت‌های جوان و توانمند بیمه‌ای،بررسی‌های جدی در این حوزه را آغاز کرده و در نخستین گام در حال استفاده از امکانات USSD برروی تلفن همراه میباشد. به‌زودی نیز شاهد عرضه نرم‌افزارهای دیگری توسط این شرکت برای ارائه خدمات متنوع بر بستر تلفن‌های همراه هوشمند خواهیم بود و از تجربیات شرکتهای ارائه کننده این نوع خدمات استقبال می کنیم .

در این دیدار، بهروز تقی‌پور، دبیر اجرایی هفتمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات که با موضوع ابزارهای هوشمند، رونق اقتصادی؛ دولت همراه (M-Government) برگزار می‌شود، نیز گفت: در حال حاضر گروه‌های کوچک و بزرگ مختلفی در کشور سرمایه‌گذاری در تولید ابزارهای هوشمند بومی را آغاز کرده‌اند اما هیچ‌گاه فرصت تعامل و گردهمایی برای آنها و سایر فعالان و علاقه‌مندان این حوزه فراهم نشده است تا تجربیات و دانش خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و فرصتی برای جهت دادن به فعالیت‌های پراکنده کنونی به‌دست دهد.

وی افزود: مهم‌ترین هدفی که این همایش دنبال می‌کند، توجه دادن دولت و متولیان امر به ظرفیت‌های این حوزه و لزوم سرمایه‌گذاری منسجم و هدفمند در حوزه تولید و تقویت ابزارهای هوشمند در راستای تحقق دولت همراه است.

تقی‌پور ادامه داد: البته منظور از تحقق دولت همراه، تحقق نظام یکپارچه ارتباط با مخاطب و ساماندهی فعالیت‌های اقتصادی بنگاه‌های دولتی، عمومی و خصوصی در قالبی منسجم و هموار برای مشتریان و ارباب‌رجوع است.

گفتنی است هفتمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات روز 29 بهمن‌ماه سال جاری با حضور اساتید، کارشناسان، فعالان و علاقه‌مندان به حوزه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، طراحی و مدیریت نرم‌افزارهای تلفن همراه، دولت الکترونیک، اقتصاد فناوری اطلاعات و... در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 245501
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز