همشهری‌آنلاین: دکتر داود زارعیان، رییس کمیته علمی هفتمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات در این خصوص گفت: در این همایش که با موضوع دولت الکترونیک همراه، ابزار هوشمند؛ جهش اقتصادی برگزار خواهد شد، پنج محور اصلی در نظر گرفته شده که هر کدام دارای چندین شاخه فرعی است.

وی افزود: محور اول خدمات و رفاه اجتماعی است که موضوعات در نظر گرفته برای این بخش عبارتند از: ابزارهای هوشمند و تسهیل در دریافت خدمات دولتی، دولت الکترونیک همراه و کاهش هزینه‌ها در فرآیندهای کاری و توسعه نظام رفاه و تامین اجتماعی بر بستر دولت الکترونیک همراه.

زارعیان ادامه داد: در محور دوم که بانکداری و بازار سرمایه نام دارد، دو موضوع توسعه بانکداری همراه با استفاده از ابزارهای هوشمند و ابزارهای هوشمند و توسعه بازار در نظر گرفته شده‌اند.

وی ادامه داد: بهداشت و سلامت با زیر محورهای ارتباط موثر میان ارایه‌دهندگان و دریافت‌کنندگان خدمات بهداشتی و درمانی از طریق ابزارهای هوشمند و شکل‌گیری زنجیره تبادل اطلاعات دارویی، بهداشتی و درمانی میان فعالان این بخش‌ها بر بستر دولت الکترونیک همراه، سومین محور این همایش است.

رییس کمیته علمی هفتمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات، آموزش و مهارت را به عنوان چهارمین محور همایش معرفی کرد و گفت: کارکردهای دولت الکترونیک همراه در ارتقای شاخصی‌های آموزشی، فرهنگ‌سازی استفاده از خدمات مبتنی بر ابزارهای هوشمند و تحول شیوه‌های آموزشی با استفاده از ابزارهای هوشمند زیرمحورهای این بخش را تشکیل می‌دهند.

زارعیان در ادامه مطالعه موردی در سه بخش ارایه خدمات مبتنی بر ابزارهای هوشمند به ایرانیان و فارسی‌زبانان خارج از کشور، نقش ابزارهای هوشمند در توسعه صنعت گردشگری و هدفمندی یارانه‌ها با استفاده از ابزارهای هوشمند را به عنوان آخرین بخش محور مقالات معرفی کرد.

وی در پایان با بیان این که فرم فراخوان مقاله و ثبت‌نام در همایش در پایگاه اینترنتی www.cnict.ir قابل دسترس است، گفت: در این همایش که 29 بهمن‌ماه در هتل المپیک تهران و با حضور حضور اساتید، دانشجویان و صاحبنظران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود، مقالات و سخنرانی‌هایی در راستای معرفی و نقش تاثیر‌گذار ابزار هوشمند در رونق اقتصادی و تحقق دولت الکترونیک ارائه خواهد شد.

گفتنی است پیش از این شش دوره همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات با موضوعات مدیریت ICT، مدیریت و راهبری دیتاسنتر، شبکه نسل آینده (NGN)، تجارت الکترونیک در فضای شبکه‌های نسل آینده، رگولاتوری و خلاقیت و نوآوری در سرویس و محتوا برگزار شده است.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با تلفن‌های 88807453 و 88898326 تماس حاصل نمایند.

کد خبر 239399
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز