سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت بحران‌زده بلک‌بری با کنسرسیومی به رهبری شرکت فرفکس فایننشال به توافقی کلی رسیده تا توسط این کنسرسیوم به قیمت ۴.۷ میلیارد دلار خریداری شود.

براساس گزارش BBC، این شرکت در بیانیه‌ای فرفکس را به عنوان بزرگترین سهامدار خود معرفی کرد که 10 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد و اعلام کرد فرفکس  9 دلار در ازای هر سهام برای خریداری بلک‌بری به این شرکت پیشنهاد داده‌است. اما بلک‌بری می‌گوید حین مذاکره با فرفکس گزینه‌های دیگر را نیز مورد بررسی قرار خواهد داد.

شرکت بلک‌بری روز جمعه اعلام که به منظور متوقف کردن ضرر بیشتر چهار هزار و 500 نفر از کارمندانش را اخراج می‌کند. این شرکت کانادایی گفت پس از شکست در فروش اسمارت‌فون‌هایش انتظار دارد با ضرری یک میلیارد دلاری مواجه شود.

 پرم واتسا میلیاردر کانادایی و رئیس شرکت فرفاکس می‌گوید ما معتقدیم این معامله فصل جدیدی برای بلک‌بری،‌ مشتریان،‌ کارمندان و سهام‌داران آن خواهد بود. ما می‌توانیم ارزش سهام سهامداران این شرکت را بالا برده و به اجرای استراتژی‌های طولانی‌مدت در شرکتی خصوصی با تمرکز بر ارائه راه‌حل‌های عالی و کار آفرینانه در سرتاسر جهان ادامه دهیم.

تحلیلگران معتقدند خصوصی کردن شرکت بلک‌بری به این شکل،‌به این شرکت اجازه خواهد داد تا بدون اینکه زیر ذره‌بین تجسس‌گران وال‌استریت قرار بگیرد، دوباره سامانی به خود بدهد.

بحران مالی بلک‌بری امسال با فروش ناموفق مدل جدید اسمارت‌فون این شرکت،‌Z10، آغاز شد. این اسمارت‌فون که پس از تاخیرهای فراوان در ماه ژانویه عرضه شد،‌نتوانست توجه کاربران را به خود جلب کند.

کد خبر 232291
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز