دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجله اشپیگل با بررسی اسناد و مدارک طبقه‌بندی شده‌ای درباره آژانس امنیت ملی دریافته‌است که این آژانس گروه‌هایی را برای دستیابی به لیست اسامی، پیامک‌ها و موقعیت کاربران سه مدل از محبوب‌ترین اسمارت‌فون‌های جهان تشکیل داده‌است.

آژانس امنیت ملی آمریکا

براساس گزارش Cnet، گزارش جدید اشپیگل بیانگر این موضوع است که آژانس امنیت ملی آمریکا از توانایی دسترسی به داده‌های سه سکوی اسمارت‌فون محبوب جهان، از جمله سیستم ایمیل گوشی‌های بلک‌بری برخوردار است.

این آژانس گروه‌های ویژه‌ای را ایجاد کرده تا درون محتوای لیست‌ها، پیامک‌ها و اطلاعات مربوط به موقعیت کاربران گوشی‌های تحت iOS، اندروید و سیستم عامل بلک‌بری موبایل نفوذ کنند. این توانایی پس از شکستن قفل رایانه‌ای که از آن برای تنظیم گوشی آی‌فون استفاده شده به آژانس اجازه می‌دهد به 38 برنامه آی‌فون دسترسی پیدا کند.

این اسناد همچنین نشان می‌دهند NSA در شکستن رمز سیستم ایمیل بلک‌بری که تاکنون به عنوان یکی از ایمن‌ترین سیستم‌های ایمیلی شناخته شده‌بود، به موفقیت رسیده‌است. شرکت کانادایی بلک‌بری به اشپیگل گفته‌است که هیچ برنامه‌ای برای ایجاد مسیر نفوذی پنهانی برای دسترسی آژانس امنیت ملی به اطلاعات کاربران نداشته‌است.

به نظر می‌رسد این تجسس ارتباطاتی برنامه‌ای هدفمند بوده که بدون اطلاع شرکت‌های سازنده اجرا شده‌است. این گزارش تنها یک هفته پس از انتشار خبری تهیه شده‌است که بر اساس آن NSA برنامه‌ای را برای ورود به رمز‌نویسی محافظ ارتباطات دیجیتالی ساخته بود. با استفاده از این برنامه آژانس امنیت ملی به روش‌های مختلف از جمله هک کردن سرور‌های شرکت‌های خصوصی برای سرقت کلید‌های رمزنگاری، همکاری با شرکت‌های تکنولوژی برای ساخت راه‌های نفوذی پنهانی و ایجاد نقاط ضعف مخفیانه در استاندارد‌های رمز‌نگاری، شیوه‌های رایج رمزنگاری اینترنتی را دور می‌زده‌است.

گزارش‌های پیشین نیز نشان داده بودند که این آژانس از توانایی ثبت تمامی تماس‌های تلفنی داخلی و بین‌المللی برخوردار است تا در صورتی که یکی از نیروهای پلیس برای تحقیقاتش به تجزیه و تحلیل آنها نیاز داشت، امکان دسترسی به آنها وجود داشته باشد.

کد خبر 230371
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز