همشهری آنلاین: آژانس امنیت ملی آمریکا ساعاتی پس از اینکه باراک اوباما از فعالیت‌های جاسوسی این سازمان پشتیبانی کرد، مدارکی را منتشر کرد که بر اساس آن روزانه حجم بسیار کوچکی از اطلاعات آنلاین را مورد بررسی قرار می‌داده‌است.

آژانس امنیت ملی آمریکا

براساس گزارش Cnet، این آژانس در گزارشی هفت صفحه‌ای با عنوان آژانس امنیت ملی: ماموریت‌ها، اختیارات،‌ مشارکت‌ها و نظارت تاکید کرده‌است که میزان داده‌هایی که به صورت روزانه از جوامع جهانی جمع‌آوری کرده هم‌اندازه حجم یک 10 سنتی در یک زمین بسکتبال بوده‌است.

براساس نمودارهای منتشر شده توسط شرکت‌های تکنولوژی بزرگ، اینترنت روزانه حامل یک میلیارد و 826 پتابایت اطلاعات است که آژانس امنیت ملی مدعی است تنها به 1.6 درصد از آن دست برده‌است و از این حجم تنها 0.025 درصد از آن برای بازبینی و بررسی انتخاب شده‌است. این به آن معنی است که آژانس امنیت ملی طی ماموریت خود به 0.00004 درصد از از ترافیک اینترنت جهان دست برده است،‌ این کمتر از یک بخش از یک میلیون است.

در این گزارش همچنین آژانس امنیت ملی استفاده از شرکای اطلاعاتی خارجی برای دور زدن قوانین منع فعالیت‌های خاص آمریکا را انکار کرده‌است. براساس این گزارش مشارکت‌های خارجی بخش مهمی از قدرت دفاعی آمریکا و هم‌پیمانانش در برابر تروریسم،‌ خطرات سایبری و دیگر افرادی که امنیت فردی و جمعی را به خطر می‌اندازند به شمار می‌رود.

این گزارش همچنین به تجسس اطلاعات درباره تروریست‌های 11 سپتامبر اشاره کرده‌ و گفته که این آژانس ابزارها و اطلاعات کافی برای جستجوی هویت این افراد را در اختیار نداشته‌است تا در اختیار FBI قرار دهد.

آژانس امنیت ملی در این گزارش اعلام کرده تمامی تحقیقاتش همراه با حفظ حق حریم خصوصی و آزادی‌های شهروندی انجام گرفته‌است. این گزارش اعلام کرده این آژانس نیازی ندارد تا آزادی‌های فردی را فدای حفظ امنیت کشور کند زیرا هر دو این امور برای آنها به عنوان آمریکایی حیاتی هستند. آژانس امنیت ملی می‌تواند و قصد دارد تا به تجسس‌هایش درحالی که هردو جنبه را حفظ می‌کند ادامه دهد.

این گزارش به سرعت و ساعاتی پس از دفاع اوباما از سیاست‌های اطلاعاتی دولت آمریکا و ارائه راهکارهایی برای کاهش نگرانی‌ها در میان شهروندان آمریکایی و خارجی در راستای فعالیت‌های اطلاعاتی آمریکا منتشر شد. این سخنرانی نیز درست در همان روزی برگزار شد که گاردین در گزارشی براساس گفته‌های ادوارد اسنودن دولت آمریکا را متهم به ایجاد مفری تحت پوشش قانون کرد که آمریکا از آن برای جستجو در میان ایمیل‌ها و تماس‌های تلفنی شهروندان آمریکایی بدون اطلاع آنها استفاده می‌کرده است.

کد خبر 226669
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز