دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: لان اسنودن پدر ادوارد اسنودن افشاگر برنامه جاسوسی گسترده آمریکا،‌ ویزای روسیه را دریافت کرده و به زودی برای ملاقات با فرزندش به این کشور سفر خواهد کرد.

براساس گزارش ABC، اسنودن پدر اعلام کرده که پسرش تنها حقیقت را به زبان آورده و فداکاری بزرگی انجام داده‌است. لان اسنودن اعلام کرده که توانسته ویزای روسیه را بگیرد اما تاریخ اعتبار آن را مشخص نکرد و تنها اعلام کرد به زودی به مسکو و به دیدار فرزندش خواهد رفت.

ادوارد اسنودن به تازگی توانسته از کشور روسیه پناهندگی سیاسی گرفته و برخلاف تقاضای آمریکا برای استرداد وی به این کشور، در روسیه باقی‌ مانده‌است. وی در تاریخ 23 جولای پس از افشا ساختن حجم وسیعی از اطلاعات درباره برنامه جاسوسی بزرگ آمریکا، از هنگ‌کنگ وارد فرودگاه مسکو شد و برای بیش از پنج هفته در این فرودگاه اقامت داشت تا بتواند راه فراری بیابد. در نهایت هفته گذشته توانست با دریافت پناهندگی از مسکو از فرودگاه خارج شده و وارد شهر شود.

لان اسنودن همچنین اعلام کرد می‌خواهد پسرش به آمریکا بازگردد اما این نگرانی وجود دارد که حق بهره بردن از دادگاه منصفانه از فرزندش گرفته شود. به گفته وی درحال حاضر بسیاری از بیانیه‌هایی که توسط رهبران آمریکا منتشر می‌شوند نشان‌دهنده غیرمسئول بودن آنها در قبال این پرونده است.

کد خبر 226673
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز