سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت HTC جدید‌ترین اسمارت‌فون خود را زود‌تر از آنچه انتظار می‌رفت و پس از افشا شدن جزئیات آن برروی اینترنت رونمایی کرد.

فبلت

براساس گزارش BBC، اسمارت‌فون One Max اندرویدی بوده و مشابه گوشی آی‌فون از اسکنر اثر انگشت برخوردار است. قرار بود این گوشی 5.9 اینچی که نسخه‌ای بزرگتر از مدل HTC One است، در کنفرانس خبری در چین رونمایی شود اما فاش جزئیاتی درباره این گوشی باعث شد شرکت HTC زودتر از برنامه آن را رونمایی کند.

وزن این فبلت(phablet) برابر با 217 گرم، ضخامت آن 10.3 میلیمتر و طول آن 16 سانتیمتر است. اسکنر اثر انگشت این گوشی به از دقت اسکنر اثر انگشت گوشی 5S آی‌فون برخودار نیست اما کارایی مشابهی داشته و کلیدی خصوصی برای ورود کاربر به محیط اسمارت‌فون است.

فبلت

این گوشی در دو نسخه 16 و 32 گیگابایتی عرضه شده و امکان افزودن کارت حافظه تا سقف 64 گیگابایت نیز به آن وجود دارد. این گوشی اولین گوشی اندرویدی مجهز به اسکنر انگشتی است که به فروش می‌رسد،‌ البته مدل Atrix گوشی موتورولا که در سال 2011 عرضه شد نیز از ابزاری مشابه برخوردار بود اما نقص و ضعف آن باعث شد شرکت موتورلا آن را از تولیدات بعدی خود حذف کند.

به گفته HTC اسکنر انگشت در این گوشی امکان وارد شدن به محیط فبلت را برای کاربر ایجاد کرده و کاربران می‌توانند با اختصاص دادن سه اثر انگشت به سه اپلیکیشن مختلف با استفاده از آن انگشت‌ها به صورت مستقیم وارد اپلیکیشن مورد نظر شوند.

فبلت HTC

اطلاعات وارد شده توسط اسکنر اثر انگشت توسط پردازشگر One Max چهار هسته‌ای Snapdragon 600  پردازش می‌شوند و به گفته شرکت HTC، این اطلاعات قابل کپی‌برداری و یا تبدیل شدن به اطلاعات دیگری نیستند و برروی حافظه‌ای داخلی ذخیره می‌شوند.

از نقاط ضعف این گوشی می‌توان به غیر قابل جایگزین بودن باطری آن اشاره کرد، با وجود اینکه پوشش آلومینیومی پشتی گوشی متحرک است اما از آن تنها برای وارد کردن کارت حافظه اضافی استفاده شده و کاربر نمی‌تواند باطری را حرکت دهد. قرار است فروش این فبلت از ماه آینده در بازارهای جهان آغاز شود.

کد خبر 235143
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز