همشهری آنلاین: آلمانی‌ها بادوام‌ترین دفتر کار جهان را در مونیخ ساختند.

به گزارش ایسنا، این ساختمان که NuOffice نام گرفته، با در خواست شرکت «هاوپت ایموبیلین» و با کمک گروه تحقیقاتی "دیرکشن" و موسسه فیزیک ساختمان "فرانهوفر" ساخته شده است.

این بنا توانسته گواهینامه LEED Platinum را از آن خود کند. گرچه گواهی‌نامه LEED فقط یکی از گواهینامه‌های ساختمان‌های سبز رقابت‌کننده است، کسب جایزه Platinum در نوع خود حائز اهمیت است.

برای دریافت این گواهینامه، یک سازه باید بر اساس کارایی انرژی، کاهش اتلاف، توسعه مکان بادوام و کیفیت هوای درونی، دست کم 80 امتیاز کسب کند.

این دفتر کار 94 امتیاز را در دسته "هسته و پوسته LEED " کسب کرد و این میزان بالاترین نمره کسب ‌شده در این گروه برای چنین ساختمان‌هایی است.

این گروه نکاتی مانند قاعده کلی ساختمان، سیستم‌های مکانیکی، الکتریکی، لوله‌کشی و محافظت در مقابل آتش را مد نظر قرار می‌دهد.

بنای مزبور مجهز به سیستم خوشیدی فتوولتائیک بوده که بخش عمده سقف آن را پوشش می‌دهد و همچنین از پنجره‌های سه‌جداره با عایق عالی برخوردار است.

روشنایی ال ای دی کارآمد توسط سامانه نظارتی مدیریت می‌شود که میزان نور روزانه در دسترس را در یک زمان خاص محاسبه می‌کند و طراحان در جاهایی که ممکن بوده تلاش کرده‌اند آلودگی نوری را محدود کنند.

در این پروژه انتخاب‌های حمل‌ونقل عمومی و همچنین خدمات شارژ وسایل نقلیه الکتریکی نیز در اختیار کارمندان قرار گرفته است.

این ساختمان همچنین شامل یک سیستم خنک‌کننده پیچیده است که از آب زیرزمینی استفاده کرده و احتمالا به عنوان یک سینک گرمایی عمل می‌کند.

 

 

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸