همشهری آنلاین: طرح مفهومی تبدیل بیلبوردها به سرپناهی برای افراد بی‌خانمان در بهار سال ۲۰۱۵ در اسلواکی اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، ایده پروژه گرگوری (Project Gregory) نخستین‌ بار در سپتامبر 2013 توسط طراحان شرکت Design Develop در اسلواکی ارائه شد. طرح مفهومی "خانه بیلبوردی" شامل استفاده از تابلوهای تبلیغاتی بزرگ در خیابان‌ها به عنوان سرپناه افراد بی‌خانمان است.

سرپناه گرگوری در حقیقت پناهگاه مثلثی شکلی است که در بین بیلبوردهای تبلیغاتی طراحی شده و از طریق راه‌پله‌های چوبی قابل دسترسی است.

مساحت هر سرپناه 18 مترمربع است که به دو اتاق شامل اتاق‌نشیمن و قسمت حمام تقسیم می‌شود؛ بخش حمام شامل دوش، دستشویی و روشویی است و در اتاق‌نشیمن یک میز با فضای نگه‌داری از وسایل، دو صندلی و یک تختخواب قرار می‌گیرد.

سقف و دیوارهای چوبی OSB علاوه بر ظاهر زیبا و در عین حال راحت، کم‌هزینه نیز هستند. این طراحی ساده، اما مدرن می‌تواند افراد بی‌خانمان را برای ادامه زندگی، کار کردن و بازگشت به جامعه تشویق کند.

هزینه ساخت نمونه اولیه خانه بیلبوردی 41 هزار پوند تخمین زده می‌شود که به شبکه برق و آب و فاضلاب نیز متصل خواهد بود؛ هزینه ساخت سرپناه با سیستم‌های مستقل حدود 60 هزار پوند ارزیابی شده است.

به گفته طراحان، درآمد حاصل از این تابلوهای تبلیغاتی می‌تواند هزینه طراحی و ساخت را تأمین کند.

درصورت جمع‌آوری بودجه لازم، نخستین نمونه از این سرپناه در بهار سال 2015 ساخته و به صورت آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت؛ ساخت 10 خانه بیلبوردی برای تابستان سال آینده برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 277452

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha