همشهری آنلاین-هلن صدیق بنای: دریاچه کادو Caddo Lake ، یک دریاچه و ذخیره گاه طبیعی و منحصر به فرد است. این دریاچه که در مرز تگزاس و لوئیزیانا قرار گرفته است.، مناظری بدیع و بی‌نظیر دارد.

در این منطقه شما شاهد بزرگترین جنگل‌ سرو کره خاکی خواهید بود. کادویی تنها دریاچه در تگزاس است که به طور طبیعی تشکیل شده است.

اوایل قرن نوزدهم در این منطقه رودخانه سرخ  جریان داشت. به مرور زمان این رودخانه از جریان باز ماند و کم کم به یک دریاچه زیبا که درختان سرو پلند و پهناور را احاطه کرده است، تبدیل شد.

شاید این حیات طبیعی در اثر تغییرات جوی، ساخت و ساز‌ برای سد یا مسدود شدند مسیر رودخانه و... بوجود آمده باشد. به هر حال در این زمان این منطقه به یکی از بکر‌ترین و ناب‌ترین مناظر طبیعت وحش تبدیل شده است.

این منطقه تحت حفاظت محیط زیست جهانی قرار دارد و به دلیل طبیعت منحصر به فرد و اسرارآمیز آن توریست‌های بیشماری را بسوی خود جلب کرده است.

حیوانات وحشی این منطقه در امنیت کامل و دور از دسترس شکارچیان قرار دارند. پرندگان مهاجر این منطقه در فصل‌های مختلف چهره این منطقه را به کلی دگرگون می‌سازند.

مناظری که با تغییر فصل‌ها در این منطقه شکل می‌گیرد تمامی چشمان و لنز‌های دوربین‌ها را به خود میخکوب می‌کند.

 شاید تصاویر موجود اندکی، تنها اندکی از زیبای‌های نهفته و اسرارآمیز این دریاچه جنگلی را به شما نمایش دهد. چرا که جای جای این طبیعت بکر و بدیع، جای تماشا و تامل دارد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۴