همشهری آنلاین- هلن صدیق بنای: انرژی برق مورد نیاز این نوت‌بوک در هنگام قرار گرفتن در آب و از طریق الکترولیز بدست می‌آید.

 

 

 

با افزایش  آلودگی هوا و گرم شدن کره زمین، نیاز به ابداع و استفاده از اسباب و ابزارهایی هستیم که نه تنها مصرف انرژی کمتری داشته باشد، بلکه از انتشار مواد مضر به داخل محیط زیست انسانی جلوگیری کنیم.

نوت‌بوک جدید PlantBook  با الهام از مکانیسم جذب آب توسط درخت بامبو طراحی شده است. طراحی و ساخت این تکنولوژی جالب توسط هیریم کیم و سونگی بیک انجام شده است. این نوت‌بوک سازگار با محیط زیست بوده و با آب کار می‌کند.

این طرح  با حذف گازهای مضر برای محیط زیست و انسان‌ها، گاز اکسیژن را ساطع و منتشر می‌کند. این درست همان کاری است که هر گیاهی انجام می‌دهد.

نوت بوک جدا از ویژگی‌های زیست محیطی برخوردار است.پیش بینی شده است که این نوت بوک با فرم و اشکال رولی خود، شارژ و حمل آسان آن طرفداران بسیاری خواهد داشت.

آب منبع قدرت است. این نوت بوک هم انرژی مورد نیاز خود را از هیدروژن موجود در آب می‌گیرد. دریافت هیدروژن و تخلیه اکسیژن اساس کار این نوت بوک است. این لپ تاپ کاملا با آب شارژ می‌شود. یعنی اگر این نوت‌بوک را به صورت خاموش داخل آب قرار بدهید به سرعت کاملا شارژ می‌شود. 

انرژی برق مورد نیاز این نوت‌بوک در هنگام قرار گرفتن در آب و از طریق الکترولیز بدست می‌آید. نکته ی جالب توجه درباره ی این نوت بوک مجهز بودن آن به نمایش گری با دو روکش است که به راحتی می‌تواند در یک بطری یا ظرف آب خارجی هم قرار بگیرد.

به این ترتیب لایه‌ی رویی انرژی خورشیدی را گرفته و ذخیره می‌کند و لایه‌ی زیری انرژی مورد نیازش را از الکترولیز در آب تامین می‌کند تا به این ترتیب تمام انرژی این نوت‌بوک از عناصر طبیعی گرفته شده و در مقابل اکسیژن هم منتشر کند.


همچنین، طراحی ظاهری این نوت‌بوک کاملاً منحصر به فرد و متفاوت است و به این دلیل هم می‌تواند نظر کاربران و خریداران را به خودش جلب کند.

البته، هنوز قیمت و زمان عرضه ی این نوت‌بوک سازگار با محیط زیست توسط سازندگان آن، اعلام نشده است.

http://www.progadgetreview.com

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز