همشهری آنلاین: تحقیقات نشان می‌دهد: میزها و رایانه‌هایی که کارمندان در ادارات مشترک از آنها استفاده می‌کنند، به مراتب آلوده تر از سنگ توالت ادارات است.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، پژوهشگران انگلیسی به این نتیجه رسیده‌اند که بسیاری از بیماری ها از آلودگی میزها و رایانه‌هایی که مورد استفاده مشترک کارمندان قرار دارند به افراد منتقل می‌شوند.

دکتر لیزا اکرلی می‌گوید: صفحه کلید رایانه‌ها، گوشی تلفن و دیگر تجیهزاتی که بر روی میز ادارات قرار دارند بسیار آلوده‌اند و به ندرت اتفاق می‌افتد که این گونه تجهیزات تمیز و ضد عفونی شوند.

به گفته این پژوهشگر؛ بسیاری از کارمندان برای خوردن غذا از میز کار خود استفاده می‌کنند و آلودگی محیط، وارد غذای آنها شده و به انواع بیماری‌ها مبتلا می شوند.

شستن دست‌ها و ضد عفونی کردن صحفه کلید و دیگر تجهیزات موجود بر روی میز ادارات که کاربرد مشترک دارند از جمله تدابیری است که می‌تواند به کاستن از میزان آلودگی به میکروب‌ها و باکتری‌های موجود در لابلای تجهیزات اداری منجر شود.

کد خبر 147574

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار