دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: پنج لپ‌تاپی که برحسب علائق و نظرات مردمی رتبه‌های یک تا پنج را به خود اختصاص دادند، در یک ارزیابی انتخاب شدند.

لپ‌تاپ اپل

به گزارش ایسنا، طبق ارزیابی که سایت سی‌نت درباره‌ بهترین لپ‌تاپ‌ها حول نظرات افراد مختلف و با دسترسی همگانی داشته است، سوالاتی را پیرامون انتظارات افراد از یک لپ‌تاپ طرح کرده که سرانجام پنج لپ‌تاپ از میان آرا و نظرات برگزیده شدند و در لیست پنج‌تایی‌ها قرار گرفتند که شرکت‌های تولید کننده می‌توانند آن‌ها را در دستور ساخت خود قرار دهند.

برخی از سوالاتی که درباره‌ی نظر و دیدگاه‌های شخصی افراد رسیده شده بود، شامل مواردی هم‌چون سایز مورد علاقه‌ی صفحه نمایش، میزان هزینه‌کرد برای خرید یک لپ‌تاپ و از این قبیل موضوعات بود هرچند که این لیست صرفا کامل نیست اما قادر است که بسیاری از افراد را در خرید لپ‌تاپ کمک کند و ناهمواری‌های ذهنی آن‌ها در انتخاب هموار سازد.

  • لپ‌تاپ‌ مک بوک اپل پرو

لپ‌تاپ‌ مک بوک اپل پرو با 2.2 کیگاهرتز فرکانس پردازشگر و با صفحه نمایش 15 اینچی در صدر جدول مدل‌های انتخابی قرار گرفت.

مزایای این مدل ارتقای قدرتمند CPU و پرداشگر کارت گرافیک، طول عمر بالای باتری و هم‌چنین پد لمسی و کنترل اشاره‌گر مناسب است.

معایب آن نیز گران تمام شدن قیمت ارتقای قطعات و عدم پشتیبانی اختصاصی از HDMI و BLU-RAY است. قیمت این سیستم در حدود دو هزار و 199 دلار است که دارای پردازشگر چهار هسته‌یی core i4 ، 2.2 GHZ شرکت اینتل، حافظه رم DDR3 4 گیگابایت، هارد دیسک 450 گیگابایت و گرافیک رادئون ای.ام.دی 6450M است.

  • مک بوک ایر اپل

دومین سیستم نیز مک بوک ایر اپل 13 اینچی است که آخرین نسخه‌ آن به‌طور عظیمی کارکرد مدل سابق آن را ارتقا داده است تا جایی‌که می‌تواند در مسیر‌های اصلی و مناسب خود مورد استفاده قرار گیرد.

مزایای این لپ‌تاپ 13 اینچی به روزرسانی‌های آن برای آخرین پردازشگر‌های اینتل در جهت بهبود کارایی و هم‌چنین طول عمر باتری است.

معایب آن نیز داشتن هارد دیسک 128 گیگابایتی SSD است که بسیار کوچک‌تر از حد استاندارد یک هاردیسک است.

قیمت این دستگاه لپ‌تاپ در حدود یک هزار و 299 دلار است و دارای پردازشگر اینتل Core i5 با فرکانس 1.4 گیگاهرتز، حافظه‌ی رم DDR3 4 گیگابایت، هاردیسک 128 گیگابایت SSD، کارت گرافیک اینتل HD3000، صفحه نمایشگر 13.3 اینچ و دارای سیستم عامل لی‌یون نسخه‌ 10.4 است.

  • آلن ویر مدل MLLX

آلن ویر مدل MLLX سومین لپ‌تاپی است که در رده‌ی بالاترین دیدگاه‌ها و نظرات قرار گرفته و در مدل سال 2011 خود دارای لبه‌های بزرگی در جهت بالا‌بردن کارایی گرافیک و طول عمر باتری شده، اما هم‌چنان قیمت معقول خود را حفظ کرده است.

مزایای این لپ‌تاپ برای امسال بهبود در کارایی گرافیک و طول عمر باتری، ساخت توپر و مقاوم، پورت‌های usb3.0 و سیستم صدای فراگیر با اسپیکر‌های کلیپس است.

از جمله معایب این دستگاه بدنه‌ چاق و نداشتن درایو نوری است که البته نصب بازی‌ها و قابلیت بالای آن، این موضوع را به فراموشی می‌سپارد.

قیمت پایه‌ این دستگاه از 999 دلار شروع می‌شود که دارای پردازنده‌ی Core i5 اینتل با فرکانسی 1.4 گیگاهرتز، حافظه‌ی رم چهار گیگابایت، هاردیسک 500 گیگابایتی، DDR3، گرافیک یک گیگابایتی جی فورس GT 540M و سیستم عامل یا نسخه‌ی خانگی است.

  • توشیبا پورتج

توشیبا پورتج مدل P56x _ R835 چهارمین دستگاه برتر است که در این لیست قرار دارد و طول عمر باتری آن سه ساعت به نسبت سال گذشته ارتقاء یافته است.

این مدل دارای پردازشگر جدید Core i5 اینتل، طراحی هوشیارانه‌ و این مدل قیمت زیرکانه‌تری نسبت به مدل مک بوک پرو است.

و از جمله معایب آن عدم استفاده از گرافیک‌های مجتمع اینتل است، هرچند که هم‌چنان برای علاقه‌مندان به بازی چندان دوست‌داشتنی نیست و برخی خصوصیات از جمله بلوتوث و پهنای باند سیار در آن در مقابل سایر مدل‌های دیگر در آن دیده نشده است.

قیمت پایه این لپ‌تاپ از 929 دلار آغاز می‌شود که دارای پردازنده‌ی Core i5 اینتل با فرکانس 2.3 گیگاهرتز، حافظه‌ی رم چهار گیگابایت، هاردیسک DDR3 با ظرفیت 640 گیگابایت، گرافیک اینتل HD3000، سیستم عامل هفت نسخه‌ی خانگی مطابق با سیستم‌های 64 بیتی و صفحه‌ی نمایش 13.3 اینچ است.

  • لپ‌تاپ NP200X3A سامسونگ

آخرین مدل هم مرتبط با لپ‌تاپ 13 اینچی سری 9 مدل NP200X3A سامسونگ است.

البته باید دانست که این سیستم با قیمت حدود یک هزار و 649 دلار در حد وسع بسیاری از افراد نیست، اما طراحی هوشمندانه، خصوصیات برتر و صفحه‌ نمایش برجسته 13 اینچی آن، قابلیت رقابت با مک بوک مدل ایر را برای آن فراهم کرده است، هرچند که قیمت بالای آن رغبت کمی را در مقابل مدل اپل به وجود می‌آورد.

از جمله مزایای خوب این سیستم باریکی، طراحی شیک، طول عمر بالای باتری، صفحه‌ نمایش ممتاز و استفاده از دومین نسل جدید پردازشگر‌های Core i5 اینتل سامسونگ سری 9 را به یکی از بهترین ویندوز‌های لپ‌تاپی که تا به حال ندیده‌ایم، تبدیل کرده است.

سری 9 لپ‌تاپ‌های سامسونگ با برچسب قیمتی که برروی خود گذاشت و موجب ضربه زدن به خود شد، مک بوک را در مقایسه با خود قابل پذیرش‌تر کرد.

قیمت این دستگاه از یک هزار و 649 دلار آغاز می‌شود که دارای پردازنده‌ی Core i5 اینتل با فرکانس 1.4 گیگاهرتز، حافظه رم چهار گیگابایت، هارد دیسک SSD، 128 گیگابایتی، گرافیک اینتل HD3000 و ویندوز یا نسخه‌ حرفه‌ای و برای سیستم 64 بیتی است.

کد خبر 141935
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز