دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۲
۰ نفر

گروه ورزشی- مهدی ربوشه: اظهار نظر افشین قطبی در برنامه ورزش و مردم آنقدر نگران‌کننده بود که حتی واکنش‌های رئیس فدراسیون فوتبال نیز دلخوری اعضای کمیته فنی را برطرف نکرده است.

 سرمربی تیم ملی که در ماه‌های اخیر به شدت از سوی منتقدانش تحت فشار قرار گرفته است چند روز پیش اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال را متهم کرد که قصد دارند صندلی وی را به دست آورند و با انجام مصاحبه‌های مختلف سعی دارند برای سرمربی تیم ملی حاشیه درست کنند. بلافاصله پس از این اظهار نظر اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال واکنش‌هایی از خود نشان دادند تا جایی که روز گذشته غلامحسین پیروانی هشدار داد که قطبی باید نوع نگرش خود را نسبت به مربیان داخلی تغییر دهد.

فضای چند روز اخیر به خوبی نشان می‌دهد که افشین قطبی حاضر نیست تحت‌نظر کمیته فنی به فعالیت خود ادامه دهد هرچند که محافظه‌کاری وی باعث شده چندان در مسائل مربوط به حوزه اختیارات خودش مستقل عمل نکند. او در حالی در برنامه‌ای تلویزیونی اظهارات منتقدان خود را غیرمنطقی خواند و کمیته فنی را مورد انتقاد قرار داد که پیش از آن بارها در خصوص ضرورت وجود کمیته فنی فدراسیون فوتبال و نقش نظارتی آن سخن گفته بود. قطبی با خاطری آسوده نظر خود را درباره کمیته فنی فدراسیون فوتبال مطرح کرد اما بلافاصله با واکنش‌هایی از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال روبه‌رو شد. نکته جالب اینکه قطبی همچنان در مقام عقب‌نشینی از گفته‌های روز جمعه خود برنیامده است.

موضع مسئولان فدراسیون فوتبال نیز در نوع خود جالب توجه است. آنها در فاز اول سعی دارند اظهارات نسنجیده قطبی را امری عادی جلوه دهند و در مرحله بعد از رسانه‌ها می‌خواهند که وارد چنین جزئیاتی نشوند و البته به موضوعات کلان فوتبال بپردازند. در همین حال سکوت برخی افراد در فدراسیون فوتبال نیز موضوع مهمی به نظر می‌رسد. گویا پس از حرف‌های جنجالی محمد دادکان در برنامه 90 علی کفاشیان با حساسیت بیشتری کنترل کمیته‌های مختلف فدراسیون فوتبال را برعهده گرفته است. گفت‌وگوی همشهری با علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال را درباره اتفاقات اخیر می‌خوانید.

  • آقای کفاشیان، گویا اظهار نظر افشین قطبی راجع به اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال دلخوری بعضی‌ها را باعث شده است. این طور نیست؟

ببینید، همه ما باید سعی کنیم طوری حرف بزنیم که حاشیه‌ای به وجود نیاید. من معتقدم قطبی حرف خاصی نزده است و نباید بیش از حد مسائل را بزرگ کنیم.

  • اما اظهارنظر قطبی در برنامه‌ای تلویزیونی جای تکذیب باقی نگذاشته است.

نه، من تکذیب نمی‌کنم اما معتقدم قطبی نگاهی منفی به کمیته فنی ندارد.

  • دیدگاه شما با اظهارنظر قطبی کاملا فرق دارد. آیا فکر نمی‌کنید او اصلا حاضر نیست با کمیته فنی همکاری کند؟

نه، ابدا این‌طور فکر نمی‌کنم بلکه معتقدم قطبی نقش مهم کمیته فنی را پذیرفته است. او با اعضای این کمیته تعامل بسیار خوبی دارد.

  • نمی‌خواهید بگویید که اظهارات اخیر سرمربی تیم ملی درباره کمیته فنی در راستای همین تعامل نزدیک بوده است؟

نه، من قصد سرپوش گذاشتن روی حرف‌های قطبی را ندارم. همان‌طور که همه ما باید ابتدا خودمان را اصلاح کنیم و بعد در مقام تذکر به دیگران برآییم، افشین قطبی هم قطعا باید خودش را اصلاح کند و به نظر من در برخی موارد او این کار را انجام خواهد داد.

  • حتما گفت‌وگوی غلامحسین پیروانی را هم خوانده‌اید که تاکید کرده است قطبی باید رفتارش را تغییر دهد. این مسئله نشان می‌دهد که اعضای کمیته فنی همچنان از قطبی دلخور هستند.

من در یکی، دو روز اخیر هم گفته‌ام که کمیته فنی نقش مهمی در فدراسیون فوتبال دارد. قطبی هم باید بداند که اگر این کمیته انتقادی دارد، معنایش این نیست که می‌خواهند جای او را در تیم ملی بگیرند. اما بهتر است به اظهارات قطبی طور دیگری هم نگاه کنیم و زیاد سخت‌گیری نکنیم. از این گذشته شاید منظور قطبی من و آقای تاج بوده‌ایم.

  • مثلا چگونه باید به این حرف‌ها نگاه کرد؟

خب، شاید قطبی با این حرف‌ها به نوعی درددل خود را مطرح می‌کند.

  • بهتر است از این بحث بگذریم. آیا این موضوع صحت دارد که بازی‌های لیگ برتر تا پایان فصل دیگر دچار وقفه نخواهد شد؟

ما تمام سعی خود را به کار می‌گیریم که لیگ دیگر تعطیل نشود. اما شاید برف سنگینی آمد و لیگ دوباره تعطیل شد. (می‌خندد)

  • آقای کفاشیان، برخی رسانه‌ها از بازی‌های تدارکاتی با انگلیس و فرانسه خبر داده‌اند. این مسئله صحت دارد یا شوخی‌ای بیش نیست؟

من فقط گفتم ما دوست داریم بازی‌های بزرگی را برای تیم ملی ترتیب بدهیم، همین. ما اصلا از بازی کردن با تیم‌های بزرگ واهمه نداریم. خوشبختانه قطبی هم شجاعت رویارویی با تیم‌های بزرگ را دارد. ما قصد داریم برای تیم‌های جوانان، امید و بزرگسالان بازی‌های مناسبی را ترتیب بدهیم. در همین خصوص از کمیته تیم‌های ملی خواسته‌ام تا با جدیت این بحث را دنبال کند.

  • نظرتان راجع به انتخاب حسین شمس به عنوان مربی سال فوتسال جهان چیست؟

من این موفقیت بزرگ را به وی تبریک می‌گویم. ایشان از مربیان خوب ما هستند که شایسته این عنوان بودند. سعی می‌کنیم به بهترین شکل از زحمات شمس تقدیر کنیم و زمینه پیشرفت بیشتر فوتسال را فراهم کنیم.

  • راستی آقای کفاشیان، بعد از اظهارات جنجالی دادکان در برنامه 90 خیلی‌ها اعتقاد دارند که شما محدودیت‌هایی را در فدراسیون فوتبال به وجود آورده‌اید تا برخی اعضا کمتر در گفت‌وگوهای رسانه‌ای شرکت کنند. این مسئله صحت دارد؟

موضوع این نیست. اینکه حرف‌های دادکان در برنامه 90 چنین شرایطی را به وجود آورده است اصلا صحت ندارد.

  • اما باور اینکه برخی اعضای فدراسیون فوتبال مدتی است سکوت کرده‌اند و بنا به خواست خود در گفت‌وگوهای رسانه‌ای شرکت نمی‌کنند کار دشواری است.

خب ما درباره مصاحبه نکردن یا اعمال برخی محدودیت‌ها شرط‌هایی را قبلا مطرح کرده بودیم. به کمیته‌های مختلف گفته‌ام فقط با هماهنگی قبلی در گفت‌وگوهای رسانه‌ای شرکت کنند. در این صورت مسائل حاشیه‌ای نیز کمتر به وجود می‌آید.

کد خبر 99706

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز