گروه ورزشی: غلامحسین پیروانی، سرمربی تیم امید فوتبال کشورمان از شرایطی که فدراسیون برای وی به وجود آورده است چندان رضایت ندارد

تا جایی که در آخرین واکنش خود در قبال برنامه‌‌های فدراسیون فوتبال تاکید کرد: «اگر شرایط به همین صورت پیش برود، در تیم امید نمی‌مانم.» این اظهارنظر اما خیلی زود با واکنش مسئولان فدراسیون فوتبال همراه شد اگر چه کمیته ملی المپیک موضع میانه‌ای در قبال تهدید پیروانی اتخاذ کرد. گویا اصلی‌ترین دلخوری پیروانی به لغو اردوی ترکیه برمی‌گردد. تیم امید قرار بود به منظور برگزاری اردویی تدارکاتی هفته گذشته راهی ترکیه شود اما این اتفاق رخ نداد. ابتدا صحبت از تامین نشدن هزینه 30 میلیونی سفر به آنتالیا پیش آمد و این موضوع مطرح شد که فدراسیون در تامین هزینه سفر ناکام مانده و به همین دلیل این کار به سرانجام نرسیده است.

سپس صحبت از مشکلات مربوط به سربازی و خروجی تعدادی از بازیکنان به میان آمد که این مسئله شایع‌ترین مانع باز ماندن تیم‌ها و ورزشکاران از سفرهای خارجی است. مورد اول یعنی تامین نشدن 30 میلیون تومان برای سفر به سرعت از سوی فدراسیون فوتبال تکذیب شد هرچند که از ابتدا هم این ادعا غیرطبیعی به‌نظر می‌آمد اما ماجرای سربازی بازیکنان و مشکلات خروج از کشور شماری از اعضای تیم به‌عنوان دلیل موجه‌تر از سوی سرپرست تیم عنوان شد. اما با این همه رئیس فدراسیون فوتبال موضوع لغو اردوی ترکیه را تکذیب می‌کند.

کفاشیان در خصوص اردوی تیم امید در ترکیه گفت: «این اردو برگزار خواهد شد.» رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: «برخلاف اظهارنظر برخی اشخاص در خصوص عدم برگزاری اردوی تیم امید در ترکیه، این اردو به زودی و در تاریخ معین برگزار خواهد شد.» وی ادامه داد: «همکاری خوب حوزه نظام وظیفه با فدراسیون فوتبال و سایر فدراسیون‌ها بر هیچکس پوشیده نیست و قاعدتا روال قانونی در اخذ خروجی، دارای گردش کار خاص خود است و منوط به ارائه مدارک کامل توسط فدراسیون‌های مختلف بوده و البته جا دارد که از مسئولان حوزه نظام وظیفه تشکر و قدردانی کنیم.»

همچنین نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال درباره مسائل اخیر فوتبال ایران گفت: «باید اراده مدیران و مسئولان ورزش کشور برای حل مشکلات در هم ادغام شود.» وی در خصوص این شایعه که گفته می‌شود در پایان اسفندماه با توجه به اتمام قرارداد پیروانی قرار است فرد دیگری سرمربیگری تیم امید را بر عهده بگیرد، تاکید کرد: «اصلا این‌طور نیست.

فدراسیون فوتبال بسیار محکم پای غلامحسین پیروانی ایستاده و احساس من این است که بهترین گزینه برای تیم امید، پیروانی است.» طبق برنامه‌ای که کادر فنی تیم امید به مسئولان فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک داده بود، امیدها تا پایان سال جاری حداقل باید 10 بازی تدارکاتی با تیم‌های داخلی و خارجی انجام دهند. در حالی که کمتر از 40 روز به پایان سال و برنامه یک ساله کادر فنی این تیم  باقی مانده، تیم المپیک ایران هنوز برنامه خاصی جز برگزاری تمرینات پراکنده ندارد؛ مسئله‌ای که بارها غلامحسین پیروانی سرمربی تیم امید به آن اشاره کرده و با لحنی معترضانه تمرین و برپایی اردو بدون بازی تدارکاتی را برای موفقیت تیمش کافی ندانسته است.

این در حالی است که زمان تشکیل این اردوی 4 روزه از 24 تا 28 بهمن‌ماه و در خلال تعطیلی مسابقات لیگ‌برتر اعلام شده بود. با توجه به اینکه کفاشیان از تشکیل این اردو خبر داده و رقابت‌های لیگ‌برتر تا پایان سال جاری دیگر با هیچ تعطیلی روبه‌رو نیست، زمان دقیق تشکیل این اردو مشخص نیست و در صورت اعزام تیم امید به ترکیه، احتمالا بسیاری از مربیان تیم‌های لیگ‌برتری به این موضوع اعتراض خواهند کرد.

کد خبر 101538

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز