گروه ورزشی- مهدی ربوشه: در حالی که مربی هلندی دروازه‌بان‌های تیم ملی از سمت خود کناره‌گیری کرده افشین قطبی یک‌بار دیگر از سوی برخی مربیان داخلی که منتقدان وی نیز محسوب می‌شوند بابت جذب یک دستیار ایرانی تحت فشار قرار گرفته است

ابه کنوب، مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی فوتبال به دلیل مشکلات شخصی و خانوادگی استعفای خود را به فدراسیون ارائه کرد و فدراسیون فوتبال نیز با اصرار وی برای پذیرفتن استعفایش، ضمن قبول استعفا، قرارداد کنوب را فسخ کرد.ابه کنوب دستیار قطبی و مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی خطاب به علی کفاشیان گفته بود: «حدود هفت، هشت‌ماه از خانواده‌ام دور هستم و این مسئله برایم سخت است، ضمن اینکه مشکلات دیگری هم دارم و می‌خواهم با استعفایم موافقت کنید.»

رئیس فدراسیون فوتبال نیز با استعفای وی موافقت کرده است. در همین حال باز هم زمزمه‌هایی مبنی بر حضور یک دستیار ایرانی در کنار افشین قطبی به گوش می‌رسد؛ اتفاقی که بی‌تردید واکنش منفی سرمربی تیم ملی را به همراه خواهد داشت. مسئولان فدراسیون فوتبال در تازه‌ترین واکنش‌های خود درباره انتخاب دستیار برای قطبی همه چیز را به عهده قطبی گذاشته اند. قرار است پیش از بازی رسمی مقابل تایلند دستیار قطبی انتخاب و معرفی شود.

کفاشیان: قطبی چیزی نگفته که عذرخواهی کند

چهارمین جلسه کمیته فنی فدراسیون فوتبال صبح دیروز در غیاب یاوری برگزار شد. جلسه کمیته فنی در آکادمی ملی فوتبال واقع در کمپ تیم‌های ملی با موضوع بررسی برنامه‌ها و عملکرد تیم‌های ملی نوجوانان و زیر 15 سال برگزار شد. جلسه دیروز در غیاب محمود یاوری، بیژن ذوالفقارنسب، مهدی محمدنبی، عزیزمحمدی و منصور ابراهیم‌زاده برگزار شد.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره مشکلاتی که بین محمود یاوری عضو کمیته فنی فدراسیون و افشین قطبی سرمربی تیم ملی پیش‌ آمد و باعث شد یاوری از سمتش استعفا بدهد، گفت: «با یاوری صحبت‌ کردیم و مشکلات حل شد. او در جلسات کمیته فنی حضور خواهد داشت. تنها یک‌سری تنش‌های لفظی بین این دو به‌وجود آمده بود و اصلا جلسات کمیته، محلی است برای بیان مشکلات و انتقادهای مختلف.»

وی در پاسخ به این حرف یاوری که گفته قطبی باید عذرخواهی کند، خاطرنشان کرد: «قطبی عذرخواهی نکرد و شخصا هم فکر می‌کنم او چیزی به یاوری نگفته بود که بخواهد چنین کاری کند. با صحبت‌های انجام شده یاوری هم متقاعد شد و در جلسات حضور خواهد یافت. در جلسه بعدی کمیته فنی این دو مربی صحبت‌هایی را با یکدیگر خواهند داشت.» این در حالی است که محمود یاوری در پاسخ به اظهارات کفاشیان به همشهری گفت: «گمان می‌کنم آقای کفاشیان علاقه‌مند است صورت مسئله را پاک کند. بهتر است این بحث ادامه پیدا نکند.»

اما رئیس فدراسیون فوتبال درباره درخواست قطبی برای بازی‌های تدارکاتی مقابل تیم‌های درجه اول جهان، گفت: «مشغول بررسی و فراهم کردن چنین امکانی هستیم. موضع فدراسیون انجام بازی با حریفان صاحب‌نامی چون اسپانیا، ایتالیا و انگلستان است. در این خصوص از کمیته بین‌الملل فدراسیون خواستیم تا ضمن ارزیابی شرایط آتی، مذاکراتی را با کشورهای مختلف انجام دهد و به محض قطعی شدن هر بازی آن را اعلام خواهیم کرد.»

وی درباره فراهم کردن بازی‌های تدارکاتی برای تیم امید نیز تصریح کرد: «بحث برگزاری بازی‌های تدارکاتی برای تیم امید از اولویت‌های ماست که به صورت جدی آن را دنبال می‌کنیم. مذاکراتی انجام دادیم اما هنوز هیچ حریفی قطعی نشده و دنبال این هستیم تا در تعطیلاتی که در اسفندماه وجود دارد تورنمنتی برای این تیم در نظر گرفته شود.» کفاشیان درباره تامین هزینه‌ هشت میلیارد و870 میلیون تومانی برای آماده سازی تیم‌های ملی در سال 89 گفت: «هزینه رسیدگی و تدارک تیم‌های ملی در رده‌های سنی مختلف بسیار زیاد است.

ما تورنمنت‌های رسمی متعددی را برای تمام تیم‌های ملی از رده نونهالان تا بزرگسالان در سال آینده پیش‌رو داریم، از این رو تیم‌های ما نیاز به اردوهای آماده‌سازی و بازی‌های تدارکاتی متعدد دارند. ما خواسته‌ایم همان‌طور که سال پیش از بخش‌های مختلف بودجه‌هایی به فدراسیون تزریق شد، برای سال آینده هم این کار البته با میزان بیشتر انجام شود. بالاخره هدفمند کردن یارانه‌ها می‌تواند بودجه‌ دستگاه‌های مختلف را افزایش دهد که انتظار داریم توجه خوبی هم به فدراسیون فوتبال شود.» وی خاطرنشان کرد: «برآورد هزینه‌ها به تفکیک برنامه‌های مختلف برای هر تیم ملی مشخص شده است.

نکته‌ حائز اهمیت این است که محل درآمدهای فدراسیون با توجه به برنامه‌های پیش‌رو، حداقل در سال آینده نمی‌تواند کفاف هزینه‌ها ی  ما را بدهد و ما نیازمند بودجه مضاعف هستیم تا بتوانیم برنامه‌های مناسبی را اجرا کنیم.» علی کفاشیان درباره خبرهایی مبنی بر حضور احتمالی‌اش در راس کمیته ملی المپیک، اظهار داشت: «به هیچ وجه تمایلی به ریاست کمیته ملی المپیک ندارم.

اکنون عضو هیات اجرایی کمیته هستم که اگر مشمول قانون دوشغله‌ها نباشم، در همین حد در کمیته حضور خواهم داشت. اخباری که در این زمینه مطرح می‌شود، شایعه‌ای بیش نیست. اصلا اگر چنین هم باشد ابتدا باید محمد علی‌آبادی از ریاست کمیته استعفا دهد و پس از آن پروسه‌هایی طی شود، نامزدها ثبت‌نام کنند و انتخابات انجام شود. اکنون در فدراسیون فوتبال مشغولم و سعی می‌کنم در این سمت به بهترین شکل انجام‌وظیفه کنم.»

واکنش قطبی به جذب دستیار ایرانی

افشین قطبی، سرمربی تیم ملی در تازه‌ترین اظهار نظر خود تاکید کرده که قصد ندارد جدال لفظی‌اش با مربیان لیگ را ادامه دهد. وی گفته است: «دلم نمی‌خواهد دوباره بحث درگیری رسانه‌ای من با برخی مربیان ایرانی ادامه پیدا کند. من هرچه گفتم با دلیل بوده و الان می‌خواهم این موضوع فراموش شود چراکه من از فرهنگی آمده‌ام که مربیان به هم احترام می‌گذارند و همه به هم کمک می‌کنند و در رسانه‌ها به هم ضربه نمی‌زنند.» سرمربی تیم ملی ادامه داد: «من با کمیته فنی فدراسیون فوتبال مشکلی ندارم و آنها باید مشاور من باشند و به من کمک کنند. ما باید چارچوب‌های فرهنگی و اخلاقی را رعایت کنیم. من مطمئنم همه علاقه‌مندند صندلی تیم‌های استقلال و پرسپولیس و تیم ملی را داشته باشند ولی شیوه به‌دست آوردن آن، با تخریب یکدیگر مناسب نیست.»

وی همچنین در خصوص جذب یک دستیار ایرانی در کادر فنی تیم ملی مخالفت خود را به صراحت اعلام کرد و گفت: «از روز اول روی من فشار آوردند که دستیار ایرانی بیاورم. جالب است که همین فشار به صورت برعکس به آقای پیروانی سرمربی تیم امید وارد می‌شود که دستیار خارجی بیاورد. من به پاسپورت آدم‌ها نگاه نمی‌کنم. مهم توانایی مربیان برای کمک به خودم است. به شرایط تیم بستگی دارد که مربی ایرانی اضافه کنم یا نه، هرچند الان این احساس را ندارم و کمک مربی ایرانی نمی‌خواهم.»

کد خبر 100621

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز