یکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۸
۰ نفر

مهدی ربوشه: افشین قطبی روزهای سختی را پشت‌سر می‌گذارد.

وی که به درستی نمی‌داند تا چه زمانی قرار است در سمت سرمربیگری تیم ملی باقی بماند در ماه‌های اخیر با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو بوده است. مشکلات او تنها به واکنش تند رسانه‌ها در قبال تصمیماتش ختم نمی‌شود. او در چند جبهه مختلف دچار بحران شده است. برخی منابع نزدیک به سرمربی تیم ملی اعتقاد دارند وی به هیچ وجه از شرایطی که در فوتبال ایران سپری می‌کند راضی نیست و حتی شاید به زودی تصمیمی بگیرد که خیلی‌ها را شوکه کند.

بازی پر حرف و حدیث ایران مقابل تایلند

بازی دوستانه ایران مقابل تایلند در حالی به برتری یک بر صفر تیم ملی فوتبال کشورمان انجامید که حاشیه‌های این دیدار حتی به گلایه برخی لژیونرها نیز کشیده شد تا جایی که جمعه‌شب مسعود شجاعی، بازیکن تیم اوساسونای اسپانیا در برنامه ورزش از نگاه 2 در مقام انتقاد از سرمربی تیم ملی برآمد.

این بازیکن که از تعویض خود در بازی دوستانه تیم ملی مقابل تایلند دلخور بود در این برنامه تلویزیونی ضمن انتقاد از تصمیم افشین قطبی گفت: «کاماچو و باشگاه اوساسونا تلاش زیادی انجام دادند تا من و نکونام برای این بازی تشریفاتی به ایران نیاییم اما هر دوی ما علاقه داریم در تیم ملی بازی کنیم. ناراحتی من از قطبی بحث اعتماد یا بی‌اعتمادی است. او اگر به من اعتماد دارد و مورد تایید او هستم، چرا دقیقه 60 تعویض می‌شوم؟ اما اگر اعتمادی به من ندارد و قصد دارد در هر بازی مرا تعویض کند با کمال ناراحتی و برخلاف میل باطنی‌ام از او می‌خواهم من را به تیم ملی دعوت نکند.»

شجاعی همچنین با اشاره به این موضوع که این تعویض به طور حتم در ذهنیت مربی و مدیر باشگاه اوساسونا تاثیر منفی ایجاد خواهد کرد، خاطرنشان کرد: «با تعویض شدن و بی‌اعتمادی مربی تیم ملی نسبت به من قطعا در اوساسونا هم کار را برایم سخت می‌کند چون آنها بازی‌های تیم ملی را پیگیری می‌کنند و برای شان جای سئوال دارد که با توجه به اینکه فقط ایران دو لژیونر دارد و من در اوساسونا  بازیکن ثابت هستم چرا باید در تیم ملی زود تعویض شوم.»

اما مشکلات افشین قطبی در تیم ملی به گلایه شجاعی ختم نمی‌شود. گفته می‌شود در درون تیم نیز برخی بازیکنان با یکدیگر مشکل دارند و حضور یکدیگر را برنمی‌تابند. گویا دو بازیکنی که تجربه بالایی در تیم ملی دارند در بازی ایران مقابل تایلند در جریان بازی مشاجره لفظی با یکدیگر داشته‌اند. برخی بازیکنان اعتقاد دارند دعوت برخی بازیکنان جدید به تیم ملی شرایط خاصی را در درون تیم به وجود آورده است.

آیا فدراسیون فوتبال پای قطبی می‌ایستد؟

شاید پاسخ عادل فردوسی‌پور به افشین قطبی گویای همه واقعیت بود آنجا که نسبت به موضع مثبت سرمربی تیم ملی در خصوص حمایت فدراسیون فوتبال که خود را مورد توجه مسئولان می‌خواند بلافاصله واکنش نشان داد و گفت: «آنها از علی دایی هم خیلی حمایت کردند. طوری حمایت کردند که هیچکس حتی فکرش را هم نمی‌کرد دایی را بدان شکل از تیم ملی کنار بگذارند اما خیلی راحت این کار را انجام دادند.»

افشین قطبی در تیم ملی این روزها همین داستان را پشت‌سر می‌گذارد. یکی از اعضای پر نفوذ فدراسیون فوتبال که در تصمیمات مختلف خود را با مواضع مقامات مافوق همسو می‌کند با افشین قطبی دیگر آن رابطه صمیمانه گذشته را ندارد و اتفاقا بنا به دلایلی که دستیابی به آن اصلا کار سختی نیست در خصوص ارتباط خود با قطبی تغیر جهت داده است.

عده‌ای اعتقاد دارند پای جذب یک گزینه خارجی مطرح در میان است و این مقام مسئول از طریق منزوی کردن افشین قطبی سعی دارد پروژه جدایی وی از تیم ملی را کلید بزند؛ همان طور که پیش از این در خصوص برکناری علی دایی نیز وی یکی از تصمیم‌گیرندگان اصلی به شمار می‌رفت و با وجود مخالفت علی کفاشیان در خصوص برکناری دایی، هیات رئیسه فدراسیون فوتبال را برای پیاده کردن تصمیم سازمان ورزش با خود همصدا کرد. گفته می‌شود سرمربی تیم ملی در این باره ناراحتی‌هایی دارد اما ترجیح می‌دهد فعلا درباره آن هیچ‌گونه اظهارنظری در رسانه‌ها نداشته باشد.

جدایی احتمالی قطبی از تیم ملی

سرمربی تیم ملی که گاهی در نوع ارتباطش با رسانه‌ها دچار اشتباه شده است این روزها از رسانه‌ها و به‌خصوص روزنامه‌های ورزشی دل خوشی ندارد. البته قطبی می‌توانست در این بخش با احتیاط و منطق بیشتری گام بردارد و ارتباطش با رسانه‌ها را به خوبی پیش ببرد اما در چند مورد دچار اشتباهاتی شد که باعث شد روابطش با رسانه‌ها کمرنگ و مخدوش شود. او تجربه روابط خوب و دوستانه با رسانه‌ها را دارد؛ اتفاقی که در سال نخست حضورش در پرسپولیس موفق به انجام آن شد اما در سال‌های بعد نتوانست محبوبیت‌اش را به خوبی حفظ کند.

با این همه اما نتیجه نظرسنجی‌ها در خصوص عملکرد افشین قطبی در تیم ملی نشان می‌دهد که سرمربی تیم ملی همچنان در میان افکار عمومی از محبوبیت خاصی برخوردار است؛ هرچند که این نگاه در رسانه‌ها، مربیان لیگ برتر و حتی در درون فدراسیون فوتبال کاملا متفاوت به نظر می‌رسد؛چه یکصدا شدن تماشاگران حاضر در ورزشگاه آزادی که علیه قطبی و تیم ملی شعار می‌دادند از به جریان افتادن برخی مسائل پشت پرده‌ برای برکناری قطبی حکایت داشت. افشین قطبی این روزها شرایط سختی را پشت‌سر می‌گذارد. او شاید به زودی تصمیمی اتخاذ کند که خیلی‌ها را شوکه خواهد کرد.

کد خبر 102890

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز