همشهری آنلاین: دیک ادووکات، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال هلند به فدراسیون فوتبال ایران توصیه کرده است که استخدام یک مربی صاحب نام خارجی برای تیم ملی خود را فراموش کرده و از افشین قطبی حمایت کند.

ادووکات با توجه به انتشار خبرهایی از تلاش تعدادی از اعضای فدراسیون فوتبال ایران برای به خدمت گرفتن یک مربی بزرگ خارجی برای مسابقات جام ملت‌های آسیا در سال ‪ ۲۰۱۱‬و اشاره به نام‌هایی چون اسون گوران اریکسون و رود گولیت، در مصاحبه با سایت گل اظهار داشت: "در حال حاضر هیچیک از مربیان مطرح دنیا علاقه‌ای به کار در تهران ندارند. افرادی که در ایران به نام مربیانی چون اریکسون و گولیت اشاره می‌کنند، از فرصت‌هایی که مربیانی با این سطح دارند، بی‌اطلاع هستند. این مربیان برجسته اروپایی تقریبا هر هفته پیشنهادات بسیار خوبی دریافت می‌کنند. من خودم به شخصه پیشنهادهایی از باشگاه‌ها و کشورهای مختلف دارم اما در این مرحله دنبال مسائل مالی نیستم و به موقعیت کاری فکر می‌کنم."

وی افزود: "فراموش نکید که ایران در جام جهانی حضور ندارد و مسابقات آسیایی هم برای مربیان مطرح در خارج از این قاره جذابیتی ندارد."

به نظر سرمربی سابق تیم‌های آیندهوون، رنجرز و زنیت سنت پترزبورگ، ایران باید از قطبی حمایت کند.

ادووکات تاکید کرد: "اگر از من در مورد توانایی‌های افشین قطبی بپرسید، به شما می‌گویم که او آینده درخشانی دارد. او بهترین فرد برای مربیگری ایران در حال حاضر است. ایران نمی‌تواند مربی بهتر از او داشته باشد. قطبی انگیزه بسیار بالایی دارد و فوتبال ملی را می‌شناسد. او با سراسر جهان ارتباط دارد. قطبی قطعا می‌تواند فوتبال ایران را به سطح بالاتری ببرد."

این مربی هلندی خاطر نشان کرد: "ایران به عنوان یک کشور فوتبال‌دوست به ثبات نیاز دارد. یک مربی هم به حمایت فدراسیون و تمامی مردم علاقمند به فوتبال در این کشور نیاز دارد تا بتواند کارش را خوب انجام دهد."

به گزارش فوتبال 3، ادووکات که به طور هم‌زمان مربیگری تیم ملی فوتبال بلژیک و هدایت تیم باشگاهی آلکمار هلند را بر عهده دارد، ادامه داد: "شنیده‌ام که فدراسیون فوتبال ایران قصد دارد مبلغ زیادی برای استخدام یک مربی باتجربه‌تر بپردازد. قوی‌ترین توصیه من به آنها این است که روی قطبی و کادر فنی او سرمایه‌گذاری کنند. روی یک تیم خوب بدنسازی، اردوهای تدارکاتی خوب و تیم‌های خوب برای مسابقات دوستانه و همچنین امکانات تمرینی خوب سرمایه‌گذاری کنند."

وی تصدیق کرد: "باید تیم ایران را با برگزاری مسابقات دوستانه، بیشتر در اروپا ببینیم چون عملکرد آنها فقط در صورتی می‌تواند بهتر شود که با تیم‌های قوی‌تر بازی کنند. اما این تیم‌ها با همه احترامی که برای فوتبال آسیا قائل هستم، در این قاره وجود ندارند، بلکه در اروپا هستند. مربیان زیادی با تجربه قطبی در آسیا نیستند. علاوه بر این قطبی نقش بسیار بزرگ و موثری به عنوان دستیار مربی، در تیم ملی کره جنوبی در جریان مسابقات جام جهانی ‪ ۲۰۰۶‬ داشت. راستش همان موقع هم برای دستیار مربی بودن، زیادی خوب بود. به خاطر دقتی که او در مربیگری دارد، دوست ندارم روزی به عنوان حریف مقابل وی قرار بگیرم."

کد خبر 105065

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز