چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۸
۰ نفر

در یکی از حساس‌ترین بازی‌های این فصل لیگ برتر، تراکتورسازی 26 فروردین در ورزشگاه یادگار امام تبریز، میزبان پرسپولیس است.

استقبال غیرمنتظره‌ای که هواداران تبریزی از بازی‌های تراکتور‌سازی‌ تازه وارد داشتند، خیلی زود به یکی از پدیده‌های جذاب لیگ برتر تبدیل شد. آنها حتی لقب پرشورترین هواداران را کافی نمی‌دانند و مدعی هستند که تراکتور بالاتر از پرسپولیس پرطرفدارترین تیم ایران است.

بدین‌ترتیب تراکتوری‌ها برای اثبات این ادعا، فردا سکوهای ورزشگاه 70هزار نفری یادگار را اشغال خواهند کرد؛ اتفاقی که در دیگر بازی‌های این تیم هم سابقه داشته است.

از سوی دیگر پرسپولیس  ر شهر تبریز محبوبیت زیادی دارد و هواداران این تیم هم سرخ‌پوشان را تنها نمی‌گذارند. دیگر نقطه اشتراک 2 تیم کریم باقری نام دارد. کاپیتان پرسپولیس که سال‌ها پیش فوتبال را با تراکتورسازی شروع کرد،  در شهر تبریز بسیار محبوب است.

او بازی رفت را به‌دلیل مصدومیت از دست داد و شایعه شده بود که در بازی برگشت هم دوست ندارد مقابل تراکتور بازی کند ولی او با تکذیب این ماجرا می‌گوید: «متأسفم که چنین جوی وجود دارد.

بعضی‌ها درباره من مطلب می‌نویسند و بعضی‌ها متلک می‌اندازند.» باقری با توضیح اینکه به‌دلیل مصدومیت شانس کمی برای حضور در این بازی دارد، درباره بازی نکردنش مقابل تراکتور در 16 سال گذشته،  اضافه می‌کند: «موقعی که بازیکن  تیم  کشاورز بودم  و همچنین در سال 75 که در پرسپولیس بودم مقابل تراکتور بازی نکردم اما امسال شرایط فرق می‌کند و با توجه به شرایط حساس پرسپولیس و لزوم کسب سهمیه لیگ قهرمانان باید خودم را به این بازی برسانم و به همین خاطر هم سر تمرین رفتم تا حرف و حدیثی پیش نیاید. از شانس من بازی رفت را هم مصدوم بودم و بازی نکردم اما امیدوارم در این بازی حضور پیدا کنم.»

پرسپولیس که با 50 امتیاز در رده سوم است، برای ماندن در این رده و کسب سهمیه آسیا نیاز به پیروزی دارد. دایی هم با توجه به اهمیت این بازی و حاشیه‌هایی که برای باقری به‌وجود آمده، ممکن است در استفاده از او ریسک نکند و حوار یا شیری را در پست هافبک نفوذی قرار بدهد.

تلاش برای بقا

استیل آذین هم پس از حذف از جام حذفی، همه امیدش برای آسیایی شدن را در لیگ برتر می‌بیند.تیم تهرانی که با 48امتیاز در رده پنجم است،فردا میزبان ابومسلم قعر جدولی است و حتما باید برنده شود. از سوی دیگر ابومسلم که با 27امتیاز در رده هجدهم است و شانس بسیار کمی برای ماندن دارد، درصورت شکست ممکن است سقوطش قطعی شود.

استیلی، سرمربی استیل آذین درباره شرایط تیمش می‌گوید: هر 4بازی ما تا پایان لیگ حکم فینال را دارد و به‌دلیل اینکه آسیایی شدن استیل‌آذین در فصل آینده دیگر تنها به نتایج لیگ بستگی دارد، تمام تلاش‌مان را برای رسیدن به این مهم خواهیم کرد.

او بازی مقابل ابومسلم را آسان نمی‌داند:« آنها در این فصل بیشترین تغییر را در کادر فنی‌شان داشته‌اند اما با حضور خداداد عزیزی و علی حنطه وضعیت بهتری پیدا کردند. بازی با تیم‌های ته‌جدولی که هنوز امید صعود دارند بسیار سخت است چرا که آنها به‌صورت انتحاری بازی می‌کنند. با وجود این بازیکنان استیل‌آذین کاملا آماده این بازی هستند. »

حنطه، سرمربی ابومسلم هم با وجود وضعیت بحرانی تیمش، ناامید نیست: «در دیدار با تراکتورسازی برنده شدیم و 4 بازی دیگر باقی‌مانده است که برای آنها برنامه‌ریزی کرده‌ایم. استیل‌آذین را به دقت آنالیز کرده‌ام. اگر بتوانیم این تیم را شکست دهیم به احتمال 70 درصد در لیگ برتر می‌مانیم. با این پیروزی، روحیه بازیکنان افزایش پیدا می‌کند و می‌توانیم در 2دیدار پایانی برابر سپاهان و پرسپولیس هم به پیروزی برسیم.»

استقلال اهواز، همسایه ابومسلم هم تنها با 28 امتیاز در آستانه سقوط است. تیم اهوازی برای حفظ امیدش فردا باید ملوان را در خانه‌اش شکست دهد. شاهین بوشهر و فولاد هم برای فرار از سقوط،  در بازی فردا به‌دنبال 3 امتیاز خواهند بود. فولاد که با 34 امتیاز در رده چهاردهم است، با شکست پاس در اهواز می‌تواند از قعر جدول فاصله بگیرد و خیالش تا حد زیادی راحت می‌شود.

پاس با 36 امتیاز در رده دهم است و تقریبا دغدغه سقوط ندارد.شاهین 33 امتیازی هم که در رده شانزدهم است، فردا در خانه پیکان بازی سختی دارد. یاوری شرایط تیمش را خوب می‌داند و اضافه می‌کند: «کریمی، کیانی و پورخسروانی را به‌علت مصدومیت در اختیار نداریم. البته مصدومیت جزء فوتبال است و سایر بازیکنان از لحاظ روحی و تاکتیکی شرایط مناسبی دارند.» ‌

برنامه  بازی‌های26 فروردین

استیل‌آذین - ابومسلم،  ساعت 16:30
تراکتورسازی - پرسپولیس،  ساعت 17
پیکان - شاهین،  ساعت 17
فولاد - پاس،  ساعت 17
ملوان - استقلال اهواز،  ساعت 17
مقاومت - صبای قم،  ساعت 17

کد خبر 105160

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز