ظاهرا بحث ثبات در فوتبال تنها برای میزگردهای تلویزیونی است؛ چراکه فصل نقل و انتقالات امسال تفاوتی با سال‌های قبل ندارد و شاید تنها تفاوت آن این باشد

که این بار مربیان هم وارد گود شده‌اند و نمی‌خواهند در این مورد از بازیکنان کم بیاورند.

کمتر تیمی در لیگ برتر مربی فصل قبلش را حفظ می‌کند؛ نه آنها که موفق بوده‌اند و نه آنها که ناموفق بوده‌اند. در این جابه‌جایی‌ها آنچه کمتر از همه اهمیت دارد، مباحث فنی است. اما این پایان کار نیست. طبق آمار، عمر متوسط مربیان در هر تیم لیگ برتری به 15 هفته رسیده و بر این اساس مربیان به محض ورود به تیم جدید باید به فکر بستن چمدان‌ها باشند.

مرفاوی در مس

ظاهرا در جمع تیم‌های لیگ برتری، مس زرنگ‌تر از بقیه است؛ چون توانسته سرمربی جدیدش را زودتر از دیگران انتخاب کند. صمد مرفاوی که فصل قبل استقلال، مدافع عنوان قهرمانی را به رده سوم رساند، قرار است در مس جانشین لوکا بوناچیچ شود.

او پس از عقد قرارداد یکساله با مس گفت:« از قبل اطلاعاتی در مورد باشگاه مس داشتم. این تیم امکانات خوبی در اختیار دارد. ظرف روزهای آینده همکاران و دستیارانم را معرفی خواهم کرد. برنامه کلی را هم به باشگاه ارائه می‌کنم.» و استقلال: «استعفا و استقلال را فراموش‌ و فقط به مس کرمان فکر کنید.»

قهرمان، فعلاً مربی ندارد

اما لوکا که از مس جدا شده، ممکن است به سپاهان برگردد. قلعه نویی هر چند پس از جشن قهرمانی گفته بود که فقط به زرد طلایی فکر می‌کند،  فعلا نتوانسته با این تیم به توافق برسد.

در جلسه اول مذاکرات که ابتدای هفته انجام شد، طرفین بر سر مسائل مالی به توافق نرسیدند و گفته می‌شود جلسه دوم مذاکرات امروز خواهد بود. درصورتی که توافقی حاصل نشود، سپاهان به فکر بازگرداندن لوکا خواهد بود؛ به‌ویژه اینکه می‌داند احتمال موفقیت در آسیا با این مربی بیشتر است.

نیمکت آبی، خالی است

هواداران استقلال که به عملکرد مرفاوی اعتراض داشتند، حالا حتی او را هم ندارند. قلعه‌نویی هم گفته که حاضر نیست به تیم سابقش برگردد تا گزینه‌های مربیگری محدودتر شود. اگر از آمدن نام‌های بزرگ خارجی که همه ساله در این روزها شنیده می‌شود، بگذریم، به 2گزینه داخلی می‌رسیم؛

مجید نامجومطلق که فصل قبل به‌عنوان دستیار عملکرد قابل‌قبولی داشت و پرویز مظلومی که بارها تا یک‌قدمی سرمربیگری استقلال آمده ولی به آن نرسیده است. جلسه دوشنبه شب هیأت‌مدیره استقلال هم خروجی دقیقی نداشت تا انتظار هواداران بیشتر شود.

این در حالی است که بازیکنان اصلی استقلال یکی پس از دیگری جدا می‌شوند و این می‌تواند کار سرمربی جدید را خیلی سخت کند. شاید این هم درس جدیدی به فوتبال ایران است.

جدایی یاوری از شاهین

یاوری هم که توانست شاهین بوشهر را در نخستین تجربه‌اش در لیگ برتر نگه دارد، علاقه‌ای به ماندن ندارد. او به ایسنا گفت: « فردای روز آخرین مسابقه تیم شاهین خدمت امام جمعه بوشهر رفتم و از او رخصت خواستم تا دیگر در تیم شاهین نباشم.

متأسفانه عده‌ای در بوشهر -که در رسانه‌های محلی این شهر مشغول هستند- دوست داشتند یاوری را به چالش بکشند و باور کنید ترجیح می‌دادند تیم شهرشان به لیگ دسته یک برود و یاوری ناکام باشد.» و پیشنهادهای جدید:« چندین پیشنهاد از برخی از تیم‌های لیگ برتری دارم اما فعلا می‌خواهم استراحت کنم؛ چرا که در شرایطی هستم که باید با آرامش و سعه صدر زندگی کرده و برای آینده‌ام تصمیم‌گیری کنم.‌» البته استثناهایی هم وجود دارد؛ از جمله پاس همدان که می‌خواهد مدیر روستا را حفظ کند.

ملاحی، مدیرعامل پاس همدان می‌گوید:« گزینه اول و آخر سرمربیگری‌ تیم فوتبال پاس علی‌اصغر مدیرروستاست و امیدواریم او پیشنهاد ما را بپذیرد.» تارتار، سرمربی راه آهن هم گفت که برای تمدید قرارداد با این باشگاه عجله‌ای ندارد و هر زمان که مسئولان باشگاه اعلام کنند، قرارداد جدیدی به امضا خواهد رساند.

کد خبر 108349

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز