گروه ورزشی: در حالی که برخی رسانه‌ها از حضور تیم فوتبال امید در تورنمنت قطر خبر می‌دادند، رئیس فدراسیون فوتبال شایعاتی مبنی بر احتمال جایگزینی تیم امید فوتبال کشورمان به جای تیم بزرگسالان را رد کرد.

 علی کفاشیان گفت: «از این موضوع اطلاعی ندارم و اگر طبق مطالب برخی رسانه‌ها تاج و قطبی قرار باشد در این زمینه جلسه‌ای داشته باشند، نتیجه آن به من گفته می‌شود و سپس درباره‌اش صحبت می‌کنیم البته قطر تیم بزرگسالان ایران را به این مسابقات دعوت کرده و این جایگزینی را قبول نمی‌کند.»

وی افزود: «شرکت در تورنمنت به درخواست کادر فنی تیم ملی بزرگسالان بوده و بی‌معناست که تیم دیگری به این مسابقات فرستاده شود. ضمن این که موضع فدراسیون فوتبال هم حضور تیم ملی بزرگسالان در این رقابت‌هاست و هیچ زمانی بحث حضور تیم امید در این بازی‌ها مطرح نبوده است.» کفاشیان با اشاره به روند آماده‌سازی تیم امید گفت: «آنها اردوهای تمرینی خوبی برگزار کردند و تیم آماده‌ای هستند.

کادر فنی تیم امید درخواست کرده تا بازی‌های تدارکاتی سنگینی برایشان در نظر بگیریم که ما هم موافقت کردیم تا این کار به زودی انجام شود.» وی از در نظر گرفتن دو بازی تدارکاتی سنگین برای تیم امید طی دو هفته آینده خبر داد و تصریح کرد: «حریفان مختلفی در حال بررسی هستند تا 2 بازی خوب و سازنده را برای تیم امید در نظر بگیریم. البته چند بازیکن تیم امید با تیم ملی بزرگسالان مشترک هستند که مربیان خود تصمیم می‌گیرند که این بازیکنان در صورت تداخل احتمالی در کدام یک از تیم‌ها حاضر باشند.

وظیفه برگزاری اردوها و تدارک بازی‌های آماده‌سازی تیم امید هم بر عهده فدراسیون فوتبال است که سعی می‌کنیم در این راستا نظر کادر فنی این تیم را تامین کنیم.» رئیس فدراسیون فوتبال درباره علت نزول جایگاه تیم ایران در رنکینگ فیفا به ایسنا گفت: «این رده‌بندی نشان دهنده قدرت و پتانسیل واقعی فوتبال ایران نیست و بعضا دیده می‌شود تیم‌هایی که در رده‌های پایین‌تر قرار دارند بر تیم‌های رده بالا چیره می‌شوند. در رنکینگ اعلام شده از سوی فیفا تنها دو تیم کره جنوبی و ژاپن هستند که عناوین چهلم و چهل و ششم را در اختیار دارند و مابقی تیم‌های آسیایی که عربستان، استرالیا، بحرین و ایران هم در آن جای دارند از رده شصتم تا شصت و چهارم قرار می‌گیرند که جابه‌جایی این عناوین چندان مهم نیست.»

کفاشیان تاکید کرد: «امتیازدهی این رده‌بندی بر اساس بازی‌های تدارکاتی تیم‌ها در تاریخ‌های فیفا دی بوده است و به دلیل آنکه ما بازی مشخصی در فرصت قبلی برگزار نکردیم، به چنین رده‌ای رسیدیم. قطعا با برگزاری یکی، دو بازی تدارکاتی این جایگاه تغییر خواهد کرد. البته این چیزی نیست که فدراسیون فوتبال به دنبال آن باشد. ما باید کاری کنیم که تیم ملی در جمع 20 تیم برتر دنیا قرار گرفته و در آن وضعیت ثبات داشته باشد و دستخوش نوسان در رده‌بندی‌های اعلام شده نشود. تیمی که طی دو سال از رده بیستم به شصتم می‌رسد قطعا تیم‌های پایه قوی نداشته، باشگاه‌های آن ضعیف عمل کردند و مسائل ساختاری در فوتبالش خیلی قدرتمند نبوده است؛ اینهاست که شرایط فوتبال ما را نگران‌کننده نشان می‌دهد.

البته در چنان شرایط ثابتی تغییر 7 تا 10 پله‌ای در مقاطع مختلف طبیعی خواهد بود.» وی ادامه داد: «فدراسیون اکنون در تلاش است تا در همه زمینه‌ها فوتبال کشور را تقویت کند. البته تیم ملی بزرگسالان شاخص فعالیت‌های فدراسیون خواهد بود اما همه اجزای یک موتور باید  درست کار کنند تا در نتیجه شاهد کارکرد نهایی مطلوبی باشیم. ما در گذشته نه از صعودهای چند پله‌ای و حضور در جایگاه‌های بالاتر این رنکینگ خوشحال شدیم و تعریف کردیم و نه در این مقطع از نزول جایگاه تیم ایران باید احساس تاسف داشته باشیم.»

کفاشیان همچنین درباره برنامه‌های تدارکاتی یک ساله تیم ملی جوانان برای حضور در جام ملت‌های آسیا گفت: «در این هفته با برگزاری جلسه‌ کمیته فنی فدراسیون برنامه‌های تیم ملی جوانان بررسی خواهد شد. فدراسیون فوتبال در نظر دارد تا برنامه تدارکاتی کامل و قوی‌ای را برای این تیم در نظر بگیرد تا شاهد افتخارآفرینی دیگری از سوی آنها باشیم. تا مسابقات جام ملت‌های آسیا در رده جوانان فرصت زیادی باقی نیست و باید در زمان‌های لازم بهترین برنامه‌ها را داشت.»

رئیس فدراسیون فوتبال درباره جلسه‌ای که دوشنبه گذشته مسئولان فدراسیون با علی سعیدلو، رئیس سازمان تربیت بدنی داشتند گفت: «در این جلسه پیرامون مسائل کلی فوتبال صحبت کردیم. همان طور که قبلا هم گفتم سعی می‌کنم به شایعاتی در رابطه با کناره‌گیری‌ام از ریاست فدراسیون فوتبال توجهی نداشته باشم. این شایعات عملی نیست و افرادی که چنین مسائلی را مطرح می‌کنند، بدانند با این کار کمکی به فوتبال کشور نخواهند کرد. در راستای تقویت فوتبال و تیم‌های ملی از هر پیشنهاد سازنده‌ای که دیگران بدهند، استفاده خواهیم کرد. ضمن اینکه هیچ گونه کم‌کاری احتمالی را در دوره فعلی نپذیرفته و اعلام می‌کنم فدراسیون از هیچ تلاشی برای رشد و پیشرفت فوتبال دریغ نکرده است.»

کفاشیان درباره روشن شدن تکلیف بحث منشور اخلاقی نیز گفت: «این موضوع نیز از مواردی بود که در جلسه با سعیدلو پیرامون آن صحبت شد و به سهم خودم در سمت ریاست فدراسیون مخالف منشور اخلاقی نیستم اما تاکید می‌کنم که در این راستا باید حرمت‌ها حفظ شود و به جایگاه افراد در هر وضعیتی احترام بگذاریم. البته این در تناقض با برخورد قاطع با مفاسد و مشکلات موجود نیست.» وی در پاسخ به این سئوال که چرا مدیران فدراسیون فوتبال موضعی متناقض در این‌باره دارند، خاطرنشان کرد: «این موضوع هم در حال حل شدن است.

با آنها صحبت کردم و به مرحله‌ای رسیدیم که این افراد هم قبول کردند که بهتر است چنین موضعی داشته باشیم.» رئیس فدراسیون فوتبال ضمن اظهار بی‌اطلاعی از ممنوعیت فعالیت بازنشسته‌ها گفت: «این ابلاغیه به فدراسیون فوتبال ارسال نشده است. باید این دستورالعمل برایمان فرستاده شود تا ببینیم چه باید کرد.» کفاشیان از ملاقاتش با ناصر حجازی خبر داد و تصریح کرد: «وظیفه‌ ما بود که از طرف فدراسیون به ملاقات این اسطوره فوتبال کشور برویم. پزشکان تقویت روحیه وی را موثرترین عامل در بهبود وضعیتش عنوان کردند. به حجازی و خانواده‌اش گفتم فدراسیون آماده هرگونه کمک برای بازگشت سلامتی او خواهد بود.»

اسامی تیم ملی امروز اعلام می‌شود

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: «به احتمال زیاد اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال برای تورنمنت قطر امروز اعلام خواهد شد.» افشین قطبی اظهار داشت: «در حال حاضر قصد مصاحبه ندارم. تلاش می‌کنیم قبل از اعزام به قطر کنفرانس خبری برگزار کنیم و پاسخ خبرنگاران را بدهیم. پس از بررسی‌های لازم با مسئولان فدراسیون، امروز در مورد روز این کنفرانس تصمیم خواهیم گرفت.» وی در مورد معرفی بازیکنان تیم ملی خاطرنشان کرد: «به احتمال فراوان امروز پس از حضور در فدراسیون فوتبال اسامی بازیکنان را اعلام خواهیم کرد. »تورنمنت قطر با حضور تیم‌های مالی، کره‌شمالی، قطر و ایران 6 دی ماه آغاز خواهد شد.

غیبت‌ نکونام و شجاعی در تورنمنت قطر و دیدار با سنگاپور

 تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران در حالی قصد دارد در تورنمنت قطر شرکت کند که از قرار معلوم ایرانی‌های اوساسونا نمی‌توانند تیم ملی را در اردوی قطر همراهی کنند. جواد نکونام و مسعود شجاعی همچنین نمی‌توانند در ترکیب تیم ملی مقابل سنگاپور به میدان بروند.
اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در تورنمنت قطر و دیدار با سنگاپور امروز اعلام خواهد شد.

پس از انجام بازی‌های هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر اسامی بازیکنان تیم ملی جهت شرکت در تورنمنت قطر و دیدار برابر سنگاپور امروز اعلام خواهد شد.  قطبی اسامی بازیکنان تیم ملی را در اختیار فدراسیون فوتبال قرار داده که پس از انجام هماهنگی‌ها این فهرست اعلام خواهد شد. تورنمنت قطر و بازی با سنگاپور جزو تقویم فیفا نیست و بر این اساس بازیکنان ایرانی حاضر در باشگاه اوساسونا نمی‌توانند در این دیدار‌ها تیم ملی را همراهی کنند.

به نظر می‌رسد مسئولان فدراسیون فوتبال تمهیدات لازم را برای در اختیار داشتن همه بازیکنان تیم ملی نیندیشیده‌اند. به همین دلیل است که قطبی نمی‌تواند از دو بازیکن کلیدی خود در تورنمنت قطر و همچنین بازی برابر سنگاپور استفاده کند.باشگاه اوساسونا هم به تازگی با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران به طور رسمی اعلام کرده که نمی‌تواند مسعود شجاعی و جواد نکونام را برای این بازی‌ها در اختیار تیم ملی قرار دهد.

هنوز وضعیت بازیکنان شاغل در لیگ امارات در دیدارهای پیش‌روی تیم ملی مشخص نیست و قطبی نمی‌داند که آیا می‌تواند برای این بازی‌ها روی بازیکنانی همچون ایمان مبعلی، مهرزاد معدنچی و جواد کاظمیان حساب کند یا خیر. قرار است پس از استعلام فدراسیون فوتبال ایران از باشگاه‌هایی که بازیکنان ایرانی را در اختیار دارند، وضعیت آنها مشخص شود. بر اساس این گزارش، وضعیت آندرانیک‌ تیموریان نیز برای پیوستن به تیم ملی مشخص نیست و با این حساب تیم ملی ایران کار سختی را در تورنمنت قطر خواهد داشت.

کد خبر 97726

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز