همشهری آنلاین: تیم ملی فوتبال ایران در راستای آماده سازی هر چه بهتر در مسابقات چهار جانبه قطر شرکت می‌کند.

تیم ملی فوتبال ایران برای آمادگی در دیدار با سنگاپور و تایلند در چارچوب  بازی‌های مقدماتی جام ملت های آسیا، در مسابقات چهار جانبه قطر شرکت می‌کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس فدراسیون فوتبال دیدارهای تیم ایران در این مسابقات را 6 ، 7 و 12 دی امسال اعلام کرده و می‌گوید: تیم های شرکت کننده در این بازی‌های چهار جانبه، بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال قطر تیم های ملی فوتبال قطر ، بوسنی و مالی خواهند بود که به صورت دوره‌ای برگزار خواهد شد.

علی کفاشیان با اشاره به اینکه تمامی هزینه‌ها‌ی حضور در این مسابقات چهار جانبه بر عهده فدراسیون فوتبال قطر است گفت: برای تیم اول این بازی‌ها 250 هزار دلار، تیم دوم 200 هزار ، تیم سوم 100 و تیم چهارم هم 50 هزار دلار جایزه در نظر گرفته شده است.

رئیس فدراسیون فوتبال اضافه کرد با توجه به اینکه سال 89 و در چنین روزهایی جام ملت‌های آسیا در قطر برگزار خواهد شد به نظر می‌رسد شرکت در این تورنمنت و برگزاری اردو در قطر که با در خواست سرمربی تیم صورت می‌گیرد شبیه سازی خوبی از لحاظ آب و هوایی و آمادگی بازیکنان تیم ملی برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیاست.

کفاشیان درباره درخواست فدراسیون فوتبال عمان برای یک بازی دوستانه هم گفت: عمانی ها برای 21 دسامبر( 30 آذر ) خواهان بازی دوستانه با ایران بودند و این تقاضا را به صورت رسمی و کتبی در اجلاس کنفدراسیون فوتبال آسیا که همین هفته در مالزی بر گزار شد به ما ارائه داد، اما به دلیل به تعویق نیفتادن هفته بیست و یکم لیگ برتر و تاکید سرمربی بر شرکت در مسابقات چهار جانبه قطر و اینکه کادر فنی تشخیص داد که 3 بازی تدارکاتی برابر تیم های مالی ، قطر وبوسنی کافی است، فدراسیون فوتبال ایران تقاضای فدراسیون فوتبال عمان را قبول نکرد.

یاد آور می شود ؛ تیم ملی فوتبال مالی در رده بندی ( رنکنیگ) فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا در رتبه 47 قرار دارد و در سه بازی آخرش در مرحله مقدماتی جام جهانی 2010 برابر غنا به تساوی دو بر دو رسیده، برابر سودان یک بر صفر پیروز شده و در مقابل بنین به تساوی یک - یک دست یافته و در گروه خود با قرار گرفتند در رده سوم نتوانست به جام جهانی صعود کند.

قطر ؛ هم در رنکینگ فیفا در رده 87 قرار دارد و در در سه بازی آخرش دو بر صفر مغلوب بلژیک شده اما دوبر صفر پاراگوئه را شکست داده و در بازی سوم خود مقابل جمهوری کنگو به تساوی 2-2 رسیده است.

همچنین تیم ملی فوتبال بوسنی هم که در رنکینگ فیفا در رتبه 51 جای گرفته در بازی‌های اخیرش که در دور مقدماتی جام جهانی بر گزار کرد با نتایج یک بر صفر مغلوب پرتغال شد و 5 بر دو از سپانیا شکست خورد.

کد خبر 96210

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز