همشهری آنلاین: رئیس فدراسیون فوتبال گفت که باید بپذیریم که ایران دیگر جز تیم‌های درجه اول آسیا نیست.

به گزارش مهر علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه شکست مقابل اردن اتفاق جدیدی نبود و پیش از این در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2006 هم در تهران به اردن باخته بودیم، تصریح کرد: باید مثل تیم‌های ژاپن، استرالیا و کره جنوبی به سطحی از فوتبال برسیم که فوتبال ما تا به این حد نوسان نداشته باشد.

کفاشیان که در کوالالامپور مالزی بسر می‌برد ضمن بیان این مطلب درخصوص شکست تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل اردن در چارچوب مسابقات مقدماتی جام ملتهای آسیا، اظهار داشت: بازی را ندیدم و نمی‌دانم تیم ملی در این دیدار چگونه ظاهر شد اما با نتیجه‌ای که تیم ملی به دست آورده باید تلاش کنیم تا در دیدارهای آینده کیفیت و سطح بازی تیم ملی را افزایش دهیم تا تیم‌هایی نظیر اردن نتوانند مقابل تیم ما قدرت نمایی کنند.

وی درخصوص عملکرد کادرفنی و افشین قطبی اظهار داشت: قطعا با یک بازی نمی‌توانیم درمورد عملکرد کادرفنی قضاوت کنیم. تیم ایران درحالی به اردن باخت که بازی قبلی را در تهران از این تیم برده بود ولی درهرحال باید بپذیریم که تیم ملی دچار ضعف‌های محسوسی است و باید برای برطرف کردن آنها برنامه‌ریزی کنیم.

کفاشیان افزود: باید بپذیریم که ایران دیگر جزء تیم‌های درجه اول آسیا نیست و باید نگاه و انتظارمان را درسطح تیم‌های درجه دوم از فوتبالمان داشته باشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: امروز حتی اگر به جام جهانی هم صعود کرده بودیم تغییری درکیفیت فوتبال ما ایجاد نمی‌شد چرا که فوتبال ما با مشکلات ریشه‌ای روبروست و در سالهای گذشته برنامه‌ای برای پشتوانه سازی و تقویت تیم ملی نداشته‌ایم درحالیکه کشورهایی نظیر استرالیا و کره و ژاپن خود را از جمع سایر تیم‌های آسیایی جدا کردند و امروز شاهدیم که به راحتی به جام جهانی نیز صعود می‌کنند ولی تیم ما نتوانست برای صعود به جام جهانی پیروزی یک برصفر خود را 8 دقیقه مقابل کره جنوبی حفظ کند و این نشان می‌دهد فوتبال ما هنوز به سطح لازم  و حرفه‌ای نرسیده و باید بدنه تیم ملی قوی‌تر شود.

کد خبر 95952

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز