چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۸ - ۰۶:۰۳
۰ نفر

گروه ورزشی: دومین بازی تدارکاتی تیم ملی ایران مقابل یک تیم اروپایی امروز در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و شاگردان افشین قطبی پذیرای تیم ملی مقدونیه خواهند بود که روز دوشنبه وارد تهران شد.

بازی امروز تیم ملی مقابل مقدونیه جدی‌تر از دو بازی قبل خواهد بود. قطبی در این بازی ترکیب اصلی تیمش را به میدان نمی‌فرستد در حالی که مقدونیه با ترکیب اصلی به تهران آمده و پیش از این سابقه پیروزی مقابل ایران را داشته است.

تقابل ستاره‌های باتجربه مقدونیه و ترکیب دوم تیم ایران جذاب و تماشایی خواهد بود اما قطبی نسبت به بازی مقابل تیم دوم ایسلند و همچنین تیم بحران‌زده اردن، کار سخت‌تری در پیش دارد. اردوی تیم ملی فوتبال هفته گذشته آغاز شد و در اولین بازی تیم ملی ایسلند در ورزشگاه آزادی مقابل ایران قرار گرفت که با یک گل شکست خورد.

ایسلند البته با ترکیب اصلی به تهران نیامده بود اما گفته می‌شود حریف امروز تیم ملی با ترکیب اصلی در ورزشگاه آزادی به میدان خواهد رفت. قضاوت بازی امروز تیم ملی مقابل مقدونیه بر عهده مسعود مرادی است. تماشای این مسابقه هم برای فوتبالدوستان رایگان است. با توجه به کاهش چشمگیر تعداد تماشاگران در بازی‌های ملی فدراسیون فوتبال تماشای مسابقه امروز را رایگان اعلام کرد.

چالش جدی در تقابل با یاران پاندف

مقدونیه تیم شصت و ششم جدول فیفاست و در این رده‌بندی 4 پله از ایران پایین‌تر است. این تیم در مرحله مقدماتی رقابت‌های جام جهانی به نتایج خوبی دست نیافت و در گروه چهارم پس از هلند،‌ نروژ و اسکاتلند چهارم شد اما در بازی‌های دوستانه اخیر به نتایج خوبی رسیده و در آخرین مسابقه دوستانه تیم ملی کانادا را با نتیجه پر گل 3 بر صفر شکست داده است. گوران پاندف، سرشناس‌ترین بازیکن این تیم است که برای لاتزیو بازی می‌کند. پاندف البته در فصل جاری، فرصت زیادی برای حضور در ترکیب آبی‌پوشان شهر رم پیدا نکرده اما در ترکیب تیم ملی کشورش حضور موفق و موثری داشته است.

این بازیکن نقش تعیین‌کننده‌ای در بازی اخیر مقدونیه مقابل کانادا داشت. تیم مقدونیه با 13 لژیونر وارد تهران شده که سرشناس‌ترین آنها پاندف است، کاتانیچ، مربی مقدونیه در خصوص بازی امروز تیمش مقابل ایران گفت: «راه سفر به استانبول و سپس به تهران مشکل بود. ما در نظر داریم  ابتدا استراحت کنیم تا بازیکنان نیروی تازه‌ای بگیرند.» وی افزود: «مطبوعات ایران خواهان انتقام شکست تیم ملی کشورشان از آخرین رویارویی با ما هستند اما ما به ترکیب و کیفیت خوب تیم خود باور داریم.»  کاتانیچ امیدوار است 30 هزار نفر امروز بازی تیم او مقابل ایران را در آزادی به تماشا بنشینند.

وی در این خصوص اظهار داشت: «انتظار می‌رود ورزشگاه آزادی پذیرای 30 هزار تماشاگر باشد. ما با افتخار بازی می‌کنیم و تلاش می‌کنیم روند موفقیت‌های خود را ادامه دهیم. اگر یک بار ایران را شکست داده‌ایم، بار دیگر هم می‌توانیم این کار را بکنیم. وضعیت سلامت بازیکنان بسیار خوب است. سام نومووسکی به دلیل آسیب‌دیدگی و ایگور میترسکی به دلیل مشغله خانوادگی تیم را همراهی نکردند اما سایر بازیکنان برای یک بازی خوب کاملا آماده هستند. هدف ما ایجاد فرصت‌های گلزنی بیشتر در بازی است.»

برنامه‌ریزی فشرده و نامناسب

تقابل با مقدونیه می‌تواند چالش خوبی برای تیم قطبی باشد اما به نظر می‌رسد زمان مناسبی برای برگزاری این مسابقه انتخاب نشده است. اردوی آماده‌سازی تیم ملی هفته گذشته آغاز شد. 4 مسابقه برای ملی‌پوشان پیش‌بینی شد اما فاصله این بازی‌ها بسیار کم است. از اولین مسابقه که روز سه‌شنبه هفته گذشته در تهران مقابل ایسلند برگزار شد تا آخرین بازی که روز یکشنبه در امان برگزار می‌شود تنها 12 روز فاصله است. بازیکنان تیم ملی در طول این مدت 4 مسابقه برگزار می‌کنند. دو بازی دوستانه خانگی مقابل ایسلند و مقدونیه، ‌همچنین دو مسابقه دوستانه برابر اردن در تهران و امان. همچنین با گذشت یک هفته از مسابقه روز سه‌شنبه هفته پیش، تیم ملی سومین بازی جدی خود را بعد از تقابل با ایسلند و اردن با گذشت تنها 7 روز، امروز مقابل مقدونیه برگزار می‌کند.

قطبی می‌توانست از بازی‌های دوستانه استفاده بهتری داشته باشد. او حالا مجبور است با توجه به فاصله کم مسابقات تیم دوم خود را برابر مقدونیه راهی میدان کند. قرار بود این یک بازی تدارکاتی باشد تا تیم ملی با آمادگی و هماهنگی بیشتری به مصاف اردن برود اما بازی امروز به هیچ‌وجه مسابقه تدارکاتی مناسبی نیست. لژیونرها بعد از این مسابقه، تیم ملی را ترک می‌کنند و در بازی با اردن حضور نخواهند داشت. همچنین قطبی اعلام کرده، قصد دارد از بازیکنانی استفاده کند که در مسابقات قبلی بازی نکرده‌اند. با این شرایط طبیعتا ترکیب تیم ملی در بازی با مقدونیه و بازی پیش‌رو مقابل اردن کاملا متفاوت خواهد بود.

در حالی که معمولا در یک بازی تدارکاتی پیش از مسابقه رسمی باید ترکیب و سیستم تیم مورد آزمایش قرار بگیرد،  قطبی با توجه به فاصله کم مسابقات، نمی‌تواند ترکیب اصلی خودش را به خوبی مورد ارزیابی قرار دهد و مجبور است در هر مسابقه تغییرات زیادی در ترکیب تیمش ایجاد کند. با این حساب، بازی امروز تاثیر چندانی در انتخاب ترکیب بازی برگشت مقابل اردن نخواهد داشت. نکونام، شجاعی و معدنچی که در این بازی به میدان می‌روند، نمی‌توانند در امان تیم ملی را همراهی کنند و دیگر بازیکنان هم نفرات ذخیره خواهند بود که برای حضور در بازی مقابل اردن شانس زیادی نخواهند داشت.

پس از بازی امروز،‌ ملی‌پوشان برای سفر به اردن آماده می‌شوند که این سفر روز جمعه انجام خواهد شد. کاروان تیم ملی ساعت 4:10 بامداد روز جمعه 29 آبان ماه تهران را به مقصد دبی ترک خواهد کرد و ساعت 6:40 بامداد وارد دبی خواهد شد و پس از یک ساعت و چهل دقیقه انتظار در فرودگاه ساعت 8:20 دبی را به مقصد امان ترک خواهند کرد و ساعت 9:50 وارد اردن خواهند شد. 

برنامه بازگشت هم پس از انجام دیدار مقابل تیم ملی اردن بدین شرح است که ساعت 11:15 روز دوشنبه از امان به مقصد دبی پرواز خواهند کرد و پس از تاخیری دو ساعت و پانزده دقیقه‌ای ساعت 18:15 دبی را به مقصد تهران ترک خواهند کرد و هواپیمای حامل ملی‌پوشان ساعت 19:55 در تهران بر زمین خواهد نشست. ملی‌پوشان پس از دو جلسه تمرین در پایتخت اردن روز یکشنبه در چهارمین مسابقه از رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا مقابل تیم ملی فوتبال این کشور قرار می‌گیرند. ایران در مرحله مقدماتی رقابت‌های جام ملت‌ها با 7 امتیاز صدرنشین است در حالی که اردن با یک امتیاز در مکان چهارم جدول گروه قرار دارد.

کد خبر 95520

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز