همشهری آنلاین: هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از اساتید دانشگاه امیر کبیر گفت:

اساتید و دانشجویان صالح‌ترین قشر در طرح کارشناسانه معضلات کشور و نیز امر به معروف و نهی از منکر نسبت به مسئولان نظام هستند.

به گزارش ایسنا آیت‌الله هاشمی رفسجانی در دیدار جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه امیر کبیر، دغدغه‌های قشر دانشگاهی، به خصوص اساتید را در برهه حساس کنونی به حق خواند و تصریح کرد: استادان دانشگاه پس از انقلاب صادقانه تلاش نموده‌اند راه‌های توسعه علمی، فنی و صنعتی کشور را هموار کنند و ما به این جهت باید همواره قدردان دانشمندان و اساتید مبرز کشور باشیم.

وی جمهوری اسلامی ایران را به لحاظ موقعیت استراتژیک، جغرافیایی، تاریخی و فرهنگی دارای استعداد بسیار خوب در منطقه و حتی جهان دانست و گفت: برطبق سند چشم‌انداز 20 ساله کشور، بخش تحقیقات و توسعه علمی سهم مهمی را می‌باید در برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌ها به خود اختصاص دهد.

وی غفلت در دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی کشور را خسرانی جبران ناپذیر برای کشور، نظام و انقلاب خواند و خاطرنشان کرد: با توجه به استعداد بالای کشور در تمام زمینه‌ها و اهداف حداقلی سند چشم‌انداز، اگر در سیاستگذاری‌ها و برنامه ریزی‌ها به درستی عمل کنیم بسیار زودتر از 1404 به اهداف این سند می‌رسیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش اعتماد میان مردم و مسئولان را سرمایه‌ای اساسی در رسیدن به توسعه و پیشرفت کشور خواند و گفت: همه دلسوزان نظام، بخصوص نخبگان و دانشگاهیان باید تلاش کنند به سوالات و ابهامات ایجاد شده در قشر جوان و دانشجو به گونه‌ای پاسخ دهند که مسیر رشد، تعالی و اعتماد مردم به نظام بیش از پیش هموار گردد.

وی دانشگاه، اساتید و دانشجویان را صالح‌ترین قشر در طرح کارشناسانه معضلات کشور و نیز امر به معروف و نهی از منکر نسبت به مسئولان نظام خواند و گفت: امیدوارم با گسترش فضای نقد منصفانه و ایجاد زمینه آگاهی بخشی در جامعه، فضای کشور به فضای دوستی و همدلی بیشتر تبدیل شود.

وی در پایان، قانون گرایی را نیاز کنونی کشور و نظام دانست و تاکید کرد: حرکت در مرز قانون نیاز کنونی کشور و نظام است و همه باید تلاش کنیم از اقدامات فراقانونی و یا خلاف قانون پرهیز کنیم.

در ابتدای این دیدار امر للهی رئیس اسبق انرژی اتمی کشور، معتمدی وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات، هم‌چنین افشار و صدیقی و سید اصفهانی از دیگر اساتید دانشگاه امیر کبیر به نمایندگی از جمع حاضر به طرح مباحث و سوالات مطرح در جامعه، به خصوص دغدغه‌های اساتید دانشگاه امیرکبیر در مواجهه با مسئولین و دانشجویان پرداختند.

کد خبر 96398

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز